جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدعلی ملکیان - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام ملکیان گفت: قوی ترین رسانه جهان که توانسته است بعد از ۱۴۰۰ سال نهضت عاشورا را به گوش انسان ها برساند در اختیار حضرت سیدالشهدا (ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی موکب رسانه ای فجر، حجت الاسلام محمدعلی ملکیان، در نشست ماهیانه اعضای موکب رسانه ای فجر که به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) برگزار شد، اظهار داشت: قوی ترین رسانه جهان که توانسته است بعد از ۱۴۰۰ سال نهضت عاشورا را به گوش انسان ها برساند در اختیار حضرت سیدالشهدا (ع) و فرهنگ عاشورا است و افراد بسیاری در این راه زحمات زیادی کشیدند که شناخت این افراد و جریان ها  از جمله حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) و می تواند در کار ما تاثیرگذار باشد .

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: اگر ما نیز ویژگی افراد و دسته هایی که در رسانه سیدالشهدا (ع) تاثیرگذار بودند را در خود تقویت کنیم می توانیم ادعا کنیم در جریان ادامه آن رسانه کاری برای نهضت عظیم عاشورا انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه بعد از ماجرای کربلا حضرت زینب (س) خطبه ای محکم خواندند که مردم را تحت تاثیر قرار داد، تصریح کرد : خطبه حضرت زینب (س) به قدری محکم و تاثیرگذار بود که مردم را از همراهی نکردن امام حسین (ع) پشیمان و اعتراض نسبت به ابن زیاد و یزیدیان را در بر داشت.

حجت الاسلام ملکیان گفت: بعد از خطبه حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) در تایید فضائل این بانوی بزرگوار فرمودند که عمه جان؛ شما به لطف خدا عالمه غیر معلمه  یعنی بدون داشتن معلم دارای علم زیادی هستید و فهمیده ای هستید که کسی آن فهم را به شما تعلیم نداده است.

وی با بیان اینکه بعضی از معصومین عصمت اکتسابی دارند، افزود : این افراد در زندگی خود تلاش کرده اند تا خود را به مرتبه عصمت نزدیک کنند که یکی از این معصومین حضرت فاطمه معصومه (س) است که امام رضا (ع) لقب معصومه را به این بانوی بزرگوار داده اند و فرموده اند که هر کس حضرت معصومه را در قم ز یارت کند بهشت بر او واجب می شود و دیگری حضرت زینب (س) است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه حجت بر ما انسان ها تمام است و ما نیز باید تلاش کنیم و گناهانمان را ترک کنیم، تصریح کرد: ما هم می توانیم همچون علمای بزرگی مانند آیت الله بهجت به عصمت اکتسابی برسیم.

وی با بیان اینکه ما زمانی می توانیم به مراتبی رفیعی از معنویت برسیم که حداکثر عبودیت و بندگی خداوند و حد اقل گناه را انجام دهیم، افزود: حضرت زینب (س) با وجود تمام مشکلات بر آنها مسلط بود و صبر پیشه کردند و وظیفه الهی خود را نیز به درستی انجام دادند و صبر ایشان در کنار بصیرت انقلابی‌شان مهمترین عامل استواری در ایام واقعه کربلا بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha