پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السالام دهنوی

حوزه/ کارشناس مسائل خانواده گفت: اگر تمام احتیاجات مادی را برای همسر خود فراهم کنیم و در مقابل کرامت انسانی او را نادیده بگیریم، مطمئن باشید که زنان شما هیچ گاه احساس خوشبختی، آرامش و امنیت حقیقی نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسین دهنوی، ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه التفاتیه که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، گفت: برای هریک از زن و مرد چند اصل مهم وجود دارد که اگر به آنها پایبند باشند زندگی توأم با آرامش و موفقیت را در کنار یکدیگر تجربه می کنند.

کارشناس امور خانواده عنوان کرد: اگر تمام احتیاجات مادی را برای همسر خود فراهم کنیم و در مقابل کرامت انسانی او را نادیده بگیریم، مطمئن باشید که زنان شما هیچ گاه احساس خوشبختی، آرامش و امنیت حقیقی نخواهند بود.

 حجت الاسلام دهنوی خاطرنشان کرد: آنچه باعث ایجاد آرامش و آسایش پایدار در زندگی مشترک می شود رعایت حقوق همسران نسبت به یکدیگر است، چرا که یکی از حقوق معنوی که زنان بر عهده آقایان دارند برخورد پسندیده و مبتنی بر کرامت انسانی است که باید از سوی آقایان در حق همسران رعایت شود.

وی ادامه داد: از ویژگی های اصلی در خانواده ایجاد آرامش و امنیت روانی در خانواده بوده که رعایت حقوق معنوی همسران نسبت به یکدیگر است و خدای متعال در قرآن خطاب به مردان فرموده است که همواره با رفتار پسندیده و مبتنی بر احترام متقابل با زنان و همسران خود رفتار کنید.

کارشناس مسائل خانواده گفت: امروز باید لزوم اطاعت پذیری زن از شوهر در جامعه ترویج شود، زیرا اطاعت پذیری زن از شوهر یک اصل دینی به شمار می رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha