جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست مدیران و معاونین حوزه علمیه استان کرمان با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ حوزه‌های علمیه در بعد پژوهشی و تبلیغی می‌توانند به مجمع جهانی اهل بیت(ع) یاری برسانند و همچنین در تأمین و اعزام مبلّغ و شناسایی افراد مستعد و زبان‌آموزی به آن‌ها باید اقدام و همکاری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری در دیداردبیرکل و جمعی از مسئولین ارشد مجمع جهانی اهل بیت(ع) که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی ابراز داشت: جنابعالی را فردی مفید و مؤثر در این جایگاه می‌دانم و امیدوارم، باصلابت و بدون تنش مجمع به وظایف ذاتی خود عمل کند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، با اشاره به شکل‌گیری مجمع تقریب افزود: این مجمع از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است و باعث شعف و خرسندی شیعیان جهان شد و باب خیری گشوده شد که باید از این فرصت نهایت استفاده را داشت.

عضو خبرگان رهبری سپس موضوع شکل‌گیری داعش را مطرح کرد و گفت: پدیده داعش مانع سرعت تبلیغ و رشد اسلام شد و با گذشت زمان پرده از چهره آنان برداشته شد و بسیاری متوجه تفاوت این تفکر افراطی با تفکر شیعی و اسلام ناب شدند و در  این رابطه مجمع تقریب وظیفه دارد که عقلانیت شیعه را مدّ نظر قرار داده و درباره آن تبلیغ کند.

وی همچنین حضور طلاب غیر ایرانی جهت تحصیل در ایران را یک فرصت دیگر دانست که باید به این ظرفیت نیز توجه کافی داشته باشیم چرا که تنها فضای عقلانی فعلی در جهان اسلام، ایران عزیز است.

نائب رئیس جامعه مدرسین در ادامه این نشست همچنین اظهار داشت: معنویت شیعه به پشتوانه تفکر و معارف اصیل شیعه است و اگر شیعه واقعی به دنیا معرفی شود فضای فکر جهان تشیع فراگیر می‌شود و در این مسیر منافاتی بین مجمع تقریب و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیست و وظیفه هر دو تبلیغ عقلانیت شیعه است باید دقت کرد که در این چندساله کجاها خوب کار کردیم و در چه مواردی ضعف داشتیم تا بتوانیم بهتر و اثرگذارتر عمل کنیم.

وی با اشاره به تبلیغ شیعه در ایام حج افزود: حضور جدی و اثرگذار مجمع در ایام حج بسیار مهم است نه اینکه افراد را شیعه کنیم، بلکه شبهات به وسیله مبلغین خبره، روشنگری  شود و شبهات پاسخ داده شود و نگاه و افکار منفی نسبت به تشیع را از بین ببرند و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه وظایف حوزه در قبال مجمع را مهم ارزیابی کرده و افزود: حوزه‌های علمیه در بعد پژوهشی و تبلیغی می‌تواند به مجمع یاری برساند و همچنین در تأمین و اعزام مبلغ و شناسایی افراد مستعد و زبان‌آموزی به آن‌ها باید اقدام و همکاری صورت گیرد؛ در بحث پژوهش  نیز دنیای امروز دنبال منطق و بیان روشن و مستدل است؛ باید رساله‌ها و مطالب گذشته بازنگری و به‌روزرسانی شود و طبق فضای امروز تدوین و چاپ شود و به صورت دقیق و کوتاه پاسخ‌های علمی و مستدل تهیه گردد.

امام جمعه شهر مقدس قم شناسایی چهره‌های شاخص در کشورهای مختلف و معرفی آن‌ها را یادآور شد و ابراز داشت: چهرهای شاخص از جنس و ملیت خود افراد شناسایی و معرفی کنید و نسبت به کشورهایی مثل هند ورود داشته باشید چرا که دشمنان دیانت در هر شکل و قالبی را هدف قرار داده‌اند.

شایان‌ذکر است: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رمضانی، دبیرکل مجمع جهانیاهل بیت(ع)، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف این مجموعه از جمله فعالیت‌های تبلیغی و پژوهشی، تألیفات، سایت مجمع، تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای به زبانهای مختلف و ...  ارائه نمود.

وی در پایان حوزه را مرجع تبیین معارف اهل‌بیت(ع) ارزیابی کرده و گفت: حوزه علمیه می‌تواند کمک شایانی در این زمینه به مجمع داشته باشد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha