چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سردار ناصر سعیدی، معاون امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح

حوزه/ سردار سعیدی گفت: انتظار ما از حوزه‌های مردمی، مطالبه‌گری از نهادهای مسئول است؛ این مطالبه‌گری نیازمند روحیه جهادی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار ناصر سعیدی، معاون امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح در نشست تخصصی یادواره‌ها و محافل شهدا که در پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت برگزار شد، ظرفیت شناسی قوانین و مقررات کشور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد بررسی قرار داد.

معاون امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: افرادی که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم بر می‌دارند، افسران جبهه فرهنگی هستند.

سردار سعیدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ایثار و شهادت عنوان کرد: حضرت آقا واژه‌های کلیدی درباره شهدا فرموده‌اند.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که نام شهدا فراموش نشود. کسی که در این مسیر حرکت می‌کند به ملت خدمت می‌کند و کسی که در این مسیر سنگ اندازی می‌کند به دشمن خدمت می‌کند.

معاون امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح، رسالت افرادی که نام و یاد شهیدان را گرامی می‌دارند، را همانند رسالت شهدا دانست و اضافه کرد: زنده نگه داشتن نام شهدا تکلیف و وظیفه سنگینی است که بر دوش ما گذاشته شده است.

وی یادآور شد: حوزه راوی و پدیده زیبای راهیان نور باید سبب تزریق جهادگری شود. جبهه فرهنگی در حقیقت یگان‌های تخصصی برای مقابله با دشمن هستند، به همین دلیل باید نگاه کارشناسانه‌ای به آن داشت.

سردار سعیدی با اشاره به این‌که در جبهه فرهنگی باید برآوردهای کافی صورت گیرد تا سبب شناخت دشمن شود، گفت: یادواره در حقیقت مانوری است که سبب حفظ توان رزمی می‌شود.

وی افزود: در یادواره‌ها باید هدف گیری درستی بر روی کارهای دشمن صورت گیرد. در یادواره باید دشمن شناسی صورت گیرد.

معاون امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح، دشمن شناسی، تعیین اهداف و مانور را از اهداف برگزاری یادواره‌ها برشمرد و اذعان کرد: در حوزه فرهنگی باید نظامات مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یادواره باید نظام جذب داشته باشد، یعنی افکار و باورها را جذب کند، گرایش و همگرایی ایجاد کند.

سردار سعیدی با اشاره به این‌که یادواره باید از ظرفیت مردم استفاده کند، خاطرنشان کرد: ما اگر به روز و به زمان تلاش خود را انجام دهیم، قدرت نفوذ و عملیاتمان افزایش می‌یابد.

وی در ادامه سخنان خود منویات مقام معظم رهبری را جزو تکالیف برشمرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسیر را به ما نشان داده می‌دهد.

معاون امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح در بخش پایانی سخنان خود ظرفیت‌های قانونی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تشریح کرد و نهادهای مردمی، هیأت‌های مذهبی، کانون‌ها، مراکز فرهنگی و… را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد.

وی یادآور شد: انتظار ما از حوزه‌های مردمی، مطالبه‌گری از نهادهای مسئول است. این مطالبه‌گری نیازمند روحیه جهادی است.

۳۱۳/۶۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha