پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم است، شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان را به محضر مبارک حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و امت اسلامی تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در نشست روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان سراسر کشور، در ابتدای این نشست شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان را به محضر مبارک حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و امت اسلامی تسلیت گفت.

وی از این حادثه به عنوان حادثه‌ای بسیار سخت برای امت اسلامی یاد کرد و افزود: چهره حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره طرفدار مظلومان امت اسلامی و مدافع حریم امت اسلامی در عالم اسلام و دنیای امروز شناخته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، حاج قاسم سلیمانی را به عنوان نماد دفاع از امت اسلامی و مظلومان عالم معرفی کرد و بیان داشت: امروز در هر کجای عالم که اسم حاج قاسم سلیمانی آورده شود همراه با همت، رشادت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت برای دفاع از امت اسلامی و مظلومان عالم است.
 
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم است. امروز در عالم اگر بخواهیم کسی را معرفی کنیم که نماد مبارزه با تروریسم است بدون تردید حاج قاسم سلیمانی در راس این لیست قرار دارد.

وی با طرح این سوال اساسی مبنی بر این که چگونه کسی که امروز در عالم نماد دفاع از مظلومان و مبارزه با تروریسم معرفی شده و به عنوان نماد ملی نه فقط برای امت ایران بلکه برای امت اسلامی مطرح است به نحوی بسیار جنایتکارانه و حرکتی تروریستی آن هم تروریسم از نوع دولتی به شهادت می رسد، گفت: حرکتی که امروز علیه نیروهای مدافع مردم عراق انجام می دهند، یک حرکت کاملاً تروریستی از نوع دولتی است. این موضوع برای ما که جامعه حقوقی هستیم و با فقه و حقوق بین الملل و میثاق های بین المللی سرو کار داریم، بیانگر یک حرکت علیه میثاق های بین المللی و جنایت علیه بشریت است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: کسی که امروز بعنوان نماد مبارزه با تروریسم در عالم شناخته شده، مورد ستم و هدف آمریکایی ها قرار می گیرد و حقیقتاً این حرکت آمریکایی ها جنایت علیه بشریت است؛ چون نماد دفاع از بشریت ، نماد دفاع از مظلومان و نماد ضدیت با تروریسم امروز مورد هجوم آمریکایی ها قرار می گیرد و این خیلی معنا دارد.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع باید مورد توجه همه حقوقدانان  عالم قرار گیرد، گفت: حاج قاسم شب و روز و تمام وقت خود را  وقف دفاع از مردم مظلوم در جای جای عالم کرد و این شخصیت مورد احترام مظلومان و امت اسلامی امروز مورد ستم و هجوم قرار گرفت .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه این حرکت آمریکایی‌ها بی پاسخ نخواهد ماند، خاطر نشان کرد: پاسخ سختی از ناحیه امت اسلامی دریافت خواهند کرد.

رئیس قوه قضائیه این تصور که اگر شخصیتی مثل حاج قاسم سلیمانی نبود این پرچم بر زمین خواهد افتاد را خیال باطلی دانست و گفت :این پرچم برافراشته است و امروز مردم عراق خودشان مدافع حرکت انقلابی عراق خواهند بود. مردم یمن ، جوانان فلسطینی ، لبنانی و سوری در سراسر عالم اسلام رویش‌هایی هستند که امروز خودشان مدافع مردم خواهند بود .

وی با بیان اینکه این رویش‌ها جبهه محکمی در برابر تروریست‌ها و آمریکایی‌ها خواهد بود، ادامه داد: تصور آمریکایی‌ها مبنی بر  اینکه اگر حاج قاسم سلیمانی نباشد، این پرچم به زمین می افتد، درست نیست. تاریخ نشان داده است هر جا یک نیروی انقلابی را با ستم به شهادت رساندند، سرداران و نیروهای بسیاری هستند که این راه را ادامه خواهند داد و این قطعی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اقدام آمریکایی‌ها را تروریسم دولتی عنوان کرد و یادآور شد: آنچه در این حادثه باقی می ماند، ذلت ابدی برای سردمداران آمریکاست که با یک حرکت  ضد بشریت و ضد قوانین بین‌المللی و با یک حرکت تروریستی دولتی این جنایت بزرگ را انجام دادند. آن چه می‌ماند این است که عزت اسلامی از بین نخواهد رفت و همواره برقرار خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: شهدای عالیقدر و سرداران سلحشوری داشتیم که هر کدام به شهادت رسیدند، رویش‌های بسیاری در جهان اسلام دیده شد.

وی خاطر نشان کرد: این رویش ها حتماً دامن متجاوزان آمریکایی را خواهد گرفت و این جرقه‌هایی که امروز در عالم اسلام به وجود آمده، مشتعل خواهد شد و به حرکت استکباری آمریکایی‌ها خاتمه خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه پروردگار متعال خودش راه را نشان خواهد داد و پیروزی از آن جبهه مقاومت و حق و عزت از آن امت اسلامی و ذلت و خسران نصیب آمریکایی ها و صهیونیست ها می‌شود، تصریح کرد: شهادت و از دست دادن سردار رشید اسلام و نماد عزت آفرینی و سرافرازی برای همه ما یک مصیبت است؛ اما به رحمت و عنایت و رویش ها و ایستادگی و مقاومتی که روز به روز در میان امت اسلامی افزون خواهد شد، امید داریم.

رئیس قوه قضائیه افزود: آن روزی که شهدای بزرگی به دست متجاوزان آمریکایی و اذناب آن‌ها و منافقین به شهادت رسیدند، امام(ره) با صلابت ایستادند و مردم را به صبر دعوت کردند و ما نتایج آن را دیدیم. امروز هم مقام معظم رهبری همه مردم را به صبر و ایستادگی و مقاومت دعوت می‌کنند و نتایج این ایستادگی و مقاومت را دیده‌ایم و خواهیم دید.

وی با بیان اینکه خداوند حاج قاسم سلیمانی را با ارواح شهدای کربلا محشور کند، تصریح کرد: امت اسلام به حاج قاسم سلیمانی عشق می ورزیدند. وی محبوب امت اسلامی است و این محبوبیبت به دلیل دفاع از مردم مظلومان عالم است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: علی‌رغم ادعاهای رسانه‌های بیگانه که علیه او علی‌الدوام می‌دمند، حاج قاسم سلیمانی محبوبیتی جدی دارد و امروز به عنوان محبوب‌ترین چهره و سردار سپاهی که مظلومین عالم را حمایت و دفاع می کند و یک سرباز امامت و ولایت و مطیع امر ولی فقیه شهرت دارد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این محبوبیت موجود در قلب‌ها را نمی‌توان از دل‌ها بیرون کرد و  یقین بدانید همین محبوبیت با شهید کردن امثال ایشان تبدیل به خشم مقدسی علیه مستکبرین خواهد شد.

وی در پایان ضمن آرزوی صبر برای همگان در این مصیبت توفیق انجام وظیفه  برای  همگان از درگاه خداوند مسالت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha