جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/استاد حوزه علمیه قم گفت: شهید سلیمانی از سال 58 فرمانده بوده و 40 سال بدون خستگی این مسیر را طی کرده است و فردی چون او حیف بود که در بستر از دنیا می رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، عنوان کرد: یک روزی برای اینکه ولایت تنها نماند، حضرت زهرا جای خالی حمزه سیدالشهدا را به مردم نشان می دهد.

وی افزود: معاویه به زنی که از امیرالمومنین(ع) دفاع می کرد، گفت که تو در خون تمام کسانی که دراین راه ریخته شده اند شریکی و این زن ابراز خوشحالی کرد که در این مسیر قدمی برداشته است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اوضاع امروز ما متفاوت از آن روزها بوده و خون شهدا برکت بیشتری پیدا کرده است، امروز اگر یک سرباز ما را می کشند از ترس فرار می کنند و از کشتن یک شهید از ما ابراز خوشحالی می کنند و این نشان دهنده ترس آن ها از سربازان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین کاشانی تصریح کرد: سردار سلیمانی در زمان حیات خود طعنه هایی از عده ای شنید، اما با قدرت به کار خود ادامه داد تا به شهادت رسید، امیرالمومنین فرمودند بیچاره است کسی که اجازه دهد دشمن به مرزهایش برسد.

وی تاکید کرد: امیرالمومنین(ع) از غصه اینکه به نوامیس مسلمانان در یمن جسارت شده توان سخنرانی در بین مسلمانان را نداشتند؛ امروز مانند صدر اسلام جان امام امت در خطر نیست و امروز از صبح تا کنون ترامپ را از کشورهای مختلف توبیخ کرده اند که چرا امنیت ما را به خطر انداختی.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: در سال های دور با هر حمله به کشور باید یک استان را می دادیم، اما امروز شیعه اقتدار پیدا کرده و درگیری ما نه در مرز خود بلکه در مرزهای دشمن است، شهید سلیمانی نیز در مرز خودمان به شهادت نرسید.

حجت الاسلام والمسلمین کاشانی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های زندگی جهادی این است که ما در لشکر امیرالمومنین ثبت نام کرده ایم و این زندگی جهادی ولایی ویژگی های خاص خود را دارد و امام خمینی(ره) این نگاه را به ما آموخت، ویژگی بارز این نوع زندگی این است که هیچ احساس خستگی در آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی از سال 58 فرمانده بوده و 40 سال بدون خستگی این مسیر را طی کرده است و فردی چون او حیف بود که در بستر از دنیا می رفت.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مسیر حاج قاسم طوری بود که بازنشستگی نداشت، ممکن است در جاهایی کار را به جوانان بسپارد، اما احساس تکلیف و ماموریت برای جهاد از بین نمی رفت.

حجت الاسلام والمسلمین کاشانی ابراز کرد: ولیدبن عقبه محضر امیرالمومنین(ع) آمد و عرض کرد پدر من و اقوام اطرافیان ما را کشتی، اگر اجازه دهی پول های ما که در زمان حاکم قبلی جمع شده مصادره نشود با شما کاری نداریم، حضرت فرمود من کمر شما را نشکسته ام، بلکه حق این کار را کرده، این نگاه منفعت جویانه در بین برخی از مسئولان امروز ما نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: اگر قرار بود شهید ابومهدی المهندس بر مبنای مرز فکر کند، باید با ما می جنگید، چرا که روزی ما با عراق در جنگ بودیم، اما او به دنبال دفاع از حق بود، زمانی که از او پرسیدند که چه پیامی به مردم ایران داری گفت ایرانی و پاکستانی و غیره مطرح نیست، بلکه عدالت و شکستن کمر استکبار ملاک کار است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در کربلا یک بار نشنیدیم کسی از اسرا از کودک تا بزرگسالان در برابر سختی ها اظهار عجز کرده باشند، این ها یکپارچه در وجود سیدالشهدا(ع) فانی شده بودند و خودشان را نمی دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین کاشانی یادآور شد: وقتی غلام سیاه امام حسین(ع) در کربلا به میدان رفت، به جای معرفی خود به دشمن خطاب کرد که «امیری حسین و نعم الامیر»، این شهدای حادثه اخیر نیز از انصار اهلبیت(ع) به شمار می روند.

وی اضافه کرد: پرونده آن ها امضا شده بود و آخر پرونده آن ها شهادت در راه اهلبیت(ع) بود و باید مظهر اشقی الاشقیای آخرالزمان و اتم استکبار و طاغوت او را می کشت و حیف بود آن بدن سالم بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha