پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعه اسلامی فیلیپین برای ایجاد امنیت در مراسم کاتولیک ها اعلام همکاری داد

حوزه/ به نقل از پلیس ملی در مانیل، پایتخت فیلیپین، اعضای جامعه اسلامی برای ایجاد امنیت در مراسم صلیب سیاه در این شهر که هر ساله برگزار می‌شود و دادن آب و آشامیدنی به شرکت کنندگان اعلام همکاری کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از inquirer، مسلمانان فیلیپین برای کمک و ایجاد امنیت در برگزاری مراسم «صلیب سیاه» که هر ساله توسط کاتولیک ها برگزار می شود اعلام همکاری کردند.

 ژنرال دبولد سیناس از  دفتر پلیس ملی منطقه ای در مانیل پایتخت فیلیپین گفت که جلسه و گفتگوهایی را با رهبران جامعه اسلامی داشته و آنان با وجود اینکه از نظر اعتقادی به مسیحیان کاتولیک مخالف هستند، اما قصد دارند امسال در این مراسم که 9 ژانویه برگزار می شود مشارکت داشته و برای ایجاد امنیت و رفاه همشهریان کاتولیک همکاری داوطلبانه خواهند داشت.

سیناس گفت: من از همکاری و پشتیبانی از سوی برادران مسلمان که در مراسم صلیب سیاه حضرت مسیح به ما پیشنهاد داده اند بسیار سپاسگذارم. ما آمده ایم که این رویداد مهم را با موفقیت به انجام برسانیم.

 این مراسم امسال قرار است در شهر مانیل فیلیپین از پارک ریزال در 6 کیلومتری شروع شده و تا کلیسای کوییاپو ادامه داشته باشد.

پیشوایان مسلمان همچنین پیشنهاد داده اند که برای شرکت کنندگان در مراسم آب و مواد نوشیدنی فراهم کنند و در ایجاد یک محیط امن و صلح آمیز برای اجرای مراسم همکاری داشته باشند.

گفتنی است مراسم صلیب سیاه یا «نصرانی سیاه» هر ساله در شهر مانیل در فیلیپین برگزار شده و مراسم به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح می باشد. به نقل روزنامه های فیلیپینی این مراسم جمعیت میلیونی داشته و اگر نقل روزنامه های فیلیپینی درست باشد  جمعیت شرکت کنندگان در آن از مراسم پاپ می باشد. در 20 سال گذشته تعداد شرکت کنندگان در این مراسم رشد داشته و مسیرهای این مراسم را نیز افزایش داده اند. هر ساله هزاران هزار   فیلیپینی با پای برهنه درحالی که لباس های خود را به طرف صلیب سیاه پرتاب کرده یا به آن می مالند، آرزوی طلب آمرزش و سلامتی از حضرت مسیح دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha