جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست یادبود شهید سردار سلیمانی

حوزه/ مسئول فقه دانشگاه مجازی المصطفی بر ضرورت معرفی شخصیت سردار سلیمانی به زبان های مختلف دنیا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حمید علی آبادی، مسئول گروه فقه و کلام دانشگاه مجازی المصطفی، در مراسم یادبود شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی، در جمع دانشجویان  این دانشگاه از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به معرفی ابعاد مختلف این شخصیت شهید پرداخت و گفت: در سیره و روش ائمه اطهار (عیلهم السلام) و مراجع و بزرگان داریم که تنها وظیفه خود را عبادت یا آموختن علم ندانیم، بلکه احساس تکلیف و شناخت و وظیفه در هر عصری که زندگی می کنیم را بدانیم و به آن عمل کنیم.

وی درباره سیره امام خمینی(ره)، افزود: امام خمینی (ره) می توانستند، به جای انقلاب و مبارزه با حکومت فاسد پهلوی، به عنوان یک مرجع تقلید به فعالیت های علمی و پژوهشی بپردازند و به مسائل جامعه خود بی توجه باشند، اما مسیر مجاهدت را برگزیدند.

استاد دانشگاه مجازی المصطفی با بیان اینکه  امام خمینی (ره) در همان آغاز مبارزه به دشمنان وعده داد که سربازان او در گهواره هستند، ادامه داد:  امام خمینی (ره)  در آغاز دهه ۴۰ فعالیت مبارزاتی خود را آغاز کردند و ثمره آن در سال ۵۷ با حضور همان سربازانی که وعده دادند، حکومت پلهوی را سرنگون کردند.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی می توانستند بعد از اتمام جنگ تحمیلی، در داخل کشور به تربیت نیرو بپردازند و فعالیت های کمتری انجام دهند، ولی با وجود اشرار و قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران، سنگر دفاع از ایران را رها نمی کنند و به امنیت مرزهای ایران می پردازند، با حضور طالبان در افغانستان، به تقویت امنیت مرزهای ایران می پردازند که اگر ایشان نبودند در همان سالهای اولیه ورود طالبان در افغانستان، باید شاهد حضور آنها در اطراف مشهد می بودیم. ایشان با دستور رهبر انقلاب اسلامی وارد عرصه مبارزه با طالبان شدند و پس از حضور آمریکا در این کشور، با آمریکایی ها مبارزه را آغاز کردند.

مدیر گروه فقه  دانشگاه مجازی المصطفی که در جمع دانشجویان غیر ایرانی از ملیت های مختلف به صورت ویدئوکنفرانس سخن می گفت، به مبارزه با داعش و برنامه مبارزاتی سردار قاسم سلیمانی برای مبارزه با تکفیری ها اشاره کرد و افزود: حضور به موقع ایشان و نیروهای سپاه قدس در عراق و سوریه باعث شد داعش با شکست روبرو شود.

وی افزود: در همه ماموریت ها سردار سلیمانی تنها با یک تفکر و یک گروه همراه نبود، بلکه احزاب و عقاید طایفه ای مختلف را با خود همراه کرد تا بتواند از منطقه دفاع کرده و دشمن را از مرزهای اسلامی دور کنند .

علی آبادی با  اشاره به اینکه سردار سلیمانی در سراسر دنیا شناخته شده است، افزود: امروز کسانی که به زبان های مختلف مسلط هستند باید  به معرفی سردار بزرگ  اسلام بپردازند؛ ایشان تنها یک فرد نظامی نبود، بلکه  همان طور یک فرد جنگ آور در مبارزه با جبهه کفر بود، انسان مومن و عابدی بود.

این گزارش می افزاید،  مراسم یادبود شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همت دانشگاه مجازی المصطفی با حضور دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، روسیه، ترکیه، هند، عربستان، کشورهای مختلف اروپایی، آمریکا، کانادا و کشورهای آفریقایی به صورت مجازی برگزار شد . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha