جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ امروز جبهه مقاومت از یک انسجام، وحدت و همدلی بی‌سابقه‌ای برخوردار است، گفتمان مقاومت در عمل کارایی و تأثیرگذاری خود را بر همگان اثبات کرده، هر چند جای سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در میان رزمندگان این جبهه خالی است ولی راهی که او گشود به فضل الهی ادامه خواهد داشت .

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت و گو با  خبرگزاری حوزه، درباره شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به تشریح اهداف پیدا و پنهان این جنایت از سوی آمریکای جنایتکار پرداخته است که متن این مصاحبه به این شرح است.

به نظر شما چرا آمریکا با اقدام تروریستی دست به شهادت سردار سلیمانی زد؟

بسم الله الرحمن الرحیم
در ابتدا شهادت سردار سرافراز سپهبد قاسم سلیمانی را به محضر نورانی امام عصر ارواحنا فداه و محضر شریف مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی و ملت غیور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
اما در مورد سوال، آنچه که برای همگان واضح و روشن است، تأثیر سردار سلیمانی در شکل گیری محور مقاومت می‌باشد، وقتی صحبت از محور مقاومت می‌شود یعنی خط گسترده متشکل از نیروهای مؤمن و مجاهد در کشورهای مختلف منطقه حساس خاورمیانه و غرب آسیا که با هرگونه استکبار و زیاده‌خواهی مقابله می‌کنند، سردار سلیمانی هم در شکل‌گیری این محور قدرتمند نقش فراوانی داشتند و هم در تبدیل گفتمان مقاومت به فرهنگ پایدار مقاومت که با یک وحدت کامل و هدف مشترک در مقابل تسلط آمریکای خبیث و اسرائیل منحوس و مزدوران آنان، ایستادگی نمودند و پیروزی‌های بزرگی را رقم زدند.
مجموع این گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی و مجاهدت میدانی به اضافه ویژگی‌های فردی سردار سلیمانی مانند ایمان‌ اخلاص، شجاعت و ذکاوت و ولایت‌پذیری، این سردار اسلام را در محور مقاومت، شاخص و ممتاز کرده بود. لذا آمریکا و شخص ترامپ که دشمنی‌های خود را در بالاترین مراحل با کشور و مردم ایران داشته‌اند، بار دیگر چهره اصلی و باطن خود را آشکار نمودند و با شهادت فرمانده سپاه قدس برگ دیگری به جنایات خود افزودند.

دلیل آمریکائیها بر این جنایت چیست؟ 
البته آنها همیشه با بهانه‌های مختلف و با خوی استکباری که دارند فکر می‌کنند دستشان برای هر اقدامی باز است، ولی آنچه که حقیقت است آمریکائیها به این باور رسیده‌اند که در اهداف‌شان در منطقه ناکام مانده‌اند بر همین اساس به خیال خودشان با ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی می‌خواهند جبهه مقاومت و نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی در منطقه را تضعیف نمایند.
نکته‌ای که حائز اهمیت است تروریسم بودن آمریکاست، یعنی هرجا و هرگاه که مواجه با شکست می‌شوند، ترور افراد مؤثر برای آنها یک ابزار است همانطورکه در سالیان متمادی این خوی وحشی گری را در مناطق مختلف جهان دیده‌ایم.
البته عوامل دیگری نیز در این باره می‌تواند نقش داشته باشد و آن تبدیل شدن جبهه مقاومت منطقه‌ای به جبهه مقاومت جهانی است، امروز بسیاری از کشورهای دنیا از زورگویی و زیاده‌خواهی آمریکا خسته و در برابر برنامه‌های آنها ایستادگی می‌کنند.
با این تحلیل می‌توان فهمید که چرا گفته می‌شود سردار قاسم سلیمانی یک چهره بین‌المللی بود و نه فقط یک چهره ملی یا منطقه‌ای، از این‌رو آمریکا و شخص ترامپ خبیث یک ابر قهرمان را ترور کردند که منافع نامشروع آنها را در خطر انداخته بود.

آینده و وضعیت جبهه مقاومت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
امروز جبهه مقاومت از یک انسجام، وحدت و همدلی بی‌سابقه‌ای برخوردار است، همانطور که عرض شد گفتمان مقاومت در عمل کارایی و تأثیرگذاری خود را بر همگان اثبات کرده، هر چند جای سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در میان رزمندگان این جبهه خالی است ولی راهی که او گشود به فضل الهی ادامه خواهد داشت چنانکه شهادت او نشان داد که همگان بر ادامه راه او که راه مقاومت و پیروزی بر ستمکاران است، تأکید و مصمم‌تر از گذشته، می‌باشند.
به بیان دیگر مقاومت یک راهبرد مؤثر و دائمی در مقابل ظالمان است که مبانی قرانی و ریشه در معارف دینی دارد که با عقیده مسلمانان عجین گشته.

مهم‌ترین عامل پیروزی بر آمریکا و اسرائیل جنایتکار را بیان کنید.
مقام معظم رهبری مد ظله‌العالی رمز پیروزی بر شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب را ایمان و وحدت امت اسلام بیان فرمودند، یقینا اتحاد امت و تقریب مذاهب و ملل اسلامی مهم‌ترین عامل پیروزی و سرافرازی تمام امت اسلام است، اگر این باور در میان ملت‌ها بیشتر باشد فائق آمدن بر مشکلات جهان اسلام و خلاصی از شر اشرار نیز زودتر و با صلابت‌تر خواهد بود. آمریکا و اسرائیل به این رمز پیروزی مسلمانان پی برده‌اند و به همین خاطر اختلاف افکنی در میان مسلمانان را از راه‌های مختلف بویژه بواسطه رسانه‌های خود و در بستر فضای مجازی، گسترش می‌دهند، لذا هوشیاری امت مسلمان مخصوصا در این برهه تاریخی، زمینه دفع توطئه‌های دشمنان را فراهم می‌سازد.

مردم ایران داغدار یکی از فرماندهان شجاع و محبوب خود هستند، به نظر شما وظیفه اصلی همگان در این مقطع چیست؟
البته مصیبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سنگین و تحملش سخت است اما قران به ما آموخته که شهیدان زنده‌اند و ما با عمق وجودمان در تاریخ انقلاب اسلامی حیات شهدا را دیده‌ایم، دیده‌ایم که خون شهدا چه تأثیری بر جامعه و قلوب انسانها می‌گذارد و این‌بار هم همانطور خواهد بود.
اما وظیفه همه ما در سه چیز خلاصه می شود: اول، ایمان به خدا و وعده‌های او دوم، اطاعت از ولی امر و تبعیت کامل از فرامین او، و سوم، هوشیاری و همت بلند. اینها سه عنصر پیروزی بر تمام بدخواهان است که امیدوارم به فضل الهی در پرتو عنایات پروردگار متعال و توجهات حضرت بقیةالله الاعظم و تحت فرامین رهبر شجاع و حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای مدظله العالی گام دوم انقلاب با پیروزی کامل مسلمانان و مؤمنین آغاز گردد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha