جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تقوی

حوزه/ رئیس شورای زکات کشور در خصوص زکات جمع آوری شده در کشور، گفت: یک ریال از زکات جمع آوری شده در هر منطقه در جای دیگری از کشور هزینه نخواهد شد و بلکه با نظر شورای زکات استان در همان منطقه هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در گفت‌وگوی ویژه با صدا و سمیای مرکز بوشهر ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شهید سردار سر افراز اسلام قاسم سلیمانی تا آخرین لحظه با دشمنان بی‌رحم و گرگ صفت مبارزه کرد و انتقام خون این شهید را از عاملان آن می‌گیریم.

رئیس شورای زکات کشور در ادامه بیان کرد: اگر دشمن فکر می‌کند که با شهادت سردار سلیمانی دیگر قضیه تمام است، سخت در اشتباه است، چرا که تجربه و تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که هر شهیدی که بر زمین می‌افتد جان بر کفان دیگری این پرچم را بر می‌دارند و این راه را با صلابت ادامه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از گفت و گوی تلویزیونی خود در خصوص اهمیت فریضه الهی زکات بیان کرد: زکات هم مثل نماز یکی از احکام واجب الهی است و در روی کره زمین مسلمانی وجود ندارد مگر اینکه نسبت به احکام معتقد و پایبند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با آیه قرآنی وَ أَقِیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ گفت: هر کجا نامی از نماز برده شده است در کنار آن نام زکات هم برده شده است و تاکید می‌شود زکات اموال خود را بپردازید تا نمازتان قبول باشد.

 وی با اشاره به اینکه زکات یک امر حاکمیتی است گفت: حاکم اسلامی موظف است زکات را جمع آوری و ساماندهی کند و توسط او و یا نمایندگان او که عاملان زکات هستند به مستحقین زکات برسد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه قانون امور زکات برای تصویب به مجلس رفته است گفت: یک شورای زکات تشکیل شده است که ۶ وزیر هم عضو آن هستند و نسبت به امور زکات تصمیم گرفته می‌شود و عامیلین زکات بر اساس مصوبات این شورا کار زکات را پیش می‌برند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بهترین نهادی که می‌توانست کار زکات را پیش ببرد کمیته امداد امام خمینی است یاد آور شد: این نهاد به جهت اینکه سر کار آن با امور فقرا و مستضعفین است و جامعه آماری مشخصی از نیازمندان دارد به مصلحت بود که وظیفه جمع آوری زکات به این نهاد داده شود و سپس بر اساس نظر و تصمیم شورای زکات هر استان، این زکات را جمع آوری شده در امور محرومین هزینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تاکید کرد: در شورای عالی زکات مرکز تصمیم را بر این گذاشتیم که ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده به امور فقرا داده شود و ۴۰ درصد دیگر با نظر شورای زکات هر استان یا شهر در امور عمرانی آن منطقه که زکات جمع آوری شده است هزینه می‌شود.

رئیس عالی شورای زکات کشور تصریح کرد: یک ریال از زکات جمع آوری شده در هر منطقه در جای دیگری از کشور هزینه نخواهد شد و بلکه با نظر شورای زکات استان در همان منطقه هزینه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت زکات کشور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم زکات رشد و آمار زکات دهنده بالا برود باید کشاورزی پر رونقی داشته باشیم چرا که از این ۹ قلمی که در حوزه زکات است هفت قلم آن در حوزه کشاورزی است.

وی در خصوص آمار زکات جمع آوری شده در کشور گفت: مردم دیندار کشور درسال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند و از ایتدای سال جاری تا کنون نیز نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان زکات دادند که این رقم تا پایان سال قطعاً افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تقدیر از همراهی مردم ولایتمدار استان بوشهر در امر زکات گفت: به گفته مسؤولان کمیته امداد در استان این مردم ولایی و دیندار ۱۰۰ درصد زکات استان با رقم بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری محقق شده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان هدف از پرداختن به این وظیفه الهی را برای فقر گشایی و رفع نیازهای مردم جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: آمار نشان می‌دهد مردم جامعه اسلامی ایران علی رغم تمام مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی ولی نسبت به دستورات دینی و اسلامی و مسائل جامعه خود بی تفاوت نیستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha