جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
photo_2020-01-05_17-19-17.jpg

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه سیاست نیز قدرت نفوذ ویژه ای داشت، به طوری که خیلی راحت با رهبران کشورهای مختلف مذاکره و بحث می کرد و خیلی از افراد در سطح جهان مایل بودند که او را ملاقات کنند و احترام ویژه ای برایش قائل بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سردار سرتیپ احمد وحیدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم بزرگداشت سردار شهید قاسم سیلمانی که عصر امروز در مدرسه علمیه مروی تهران با حضور مدیریت، روحانیون و طلاب این مدرسه و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، با بیان ویژگی های شاخص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی دارای شخصیتی ذوابعاد بود و این خصیصه را کسانی که با ایشان در ارتباط بودند اذعان می کنند.

وی ادامه داد: در منحصر بودن شخصیت حاج قاسم نه فقط اطرافیان ایشان، بلکه مسئولان کشورهای مختلف اعم از روسای جمهور و نظامیان به آن اعتراف دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: شهید قاسم سلیمانی کسی بود که چهل سال جهاد در راه خدا دارد و بدن و جسم خاکی خود را در این مسیر قرار داده بود.

وی افزود: شهید سلیمانی علاوه بر روحیه جنگاوری و نظامی، دارای روحی بلند، عارف مسلک، متوکل و متوسل به خدا و همچنین متعبد بود و در عین حال دارای قلبی محکم در مسیر حق بود.

سردار وحیدی تاکید کرد: سردار شهید سلیمانی تابع محض امام(ره) و رهبر انقلاب بود و در این مسیر کوچکترین انحرافی در ایشان نبود و به همین علت بود که رهبر انقلاب علاقه ویژه ای نسبت به او داشت و ایشان را بطور ویژه ای به آغوش می کشیدند.

وی با بیان ویژگی نظامی سردار سلیمانی، افزود: ایشان در بحث تاکتیک نظامی فردی بسیار قوی بود و شخصا در خط مقدم نیروها را هدایت می کرد و هم به عنوان فردی استراتژیک مسائل را تحلیل می کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه سیاست نیز قدرت نفوذ ویژه ای داشت، به طوری که خیلی راحت با رهبران کشورهای مختلف مذاکره و بحث می کرد و خیلی از افراد در سطح جهان مایل بودند که او را ملاقات کنند و احترام ویژه ای برایش قائل بودند.

سردار وحیدی با اشاره به اوضاع چند سال قبل سوریه، گفت: اوایل نفوذ داعش در سوریه، شرایط طوری شده بود که داعش توانسته بود به وزرات دفاع سوریه نفوذ کند و آنجا را منفجر کند، و با این شرایط و اوضاع بود که سردار سلیمانی گروه های  مقاومت را در این کشور راه اندازی کرد و توانست ریشه داعش را بخشکاند.

وی تاکید کرد: با فعالیت ها و اقدامات این شهید عزیز، سوریه و عراق از دست داعشی که دست پروده کشور های عربی و عبری و استکبار جهانی بود، آزاد شدند و تمام هزینه های و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با نقل قولی از رسانه های غربی درباره شهید سلیمانی خاطر نشان کرد: طبق گفته رسانه های غربی نه ایرانی، سردار سلیمانی جزء ده چهره برتر متفکران دفاعی و امنیتی در سطح جهان است.

سردار وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی حاصل کینه هایی است که دو دهه استکبار عبری- عربی را به ذلت در آورده بود و تمام رشته های دشمن را پنبه کرده بود و به خاطر همین هم دشمن دست به این حماقت زد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha