جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس با اشاره به وجود ۱۴ گروه علمی در استان یزد، از مدیران این کارگروه‌ها خواست با همفکری و ارزیابی‌ دقیق از عوامل موثر در هویت و انگیزه طلبگی، آسیب‌های موجود را رفع و نقاط قوت را بیش از پیش تقویت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد در جمع مدیران کارگروه‌های علمی حوزه علمیه یزد، با اشاره به جایگاه و اهمیت کارگروه‌های علمی حوزوی اظهار داشت: در کارگروه‌های علمی، دوستان زحمات زیادی کشیده‌اند و یکی از نکاتی که باعث پیشرفت حوزه‌های علمیه می‌شود، اهمیت دادن و توجه به کارگروه‌ها می‌باشد.

وی افزود: استان یزد به لحاظ تعداد کارگروه‌ها، چهارمین استان و از نظر تعداد مصوبات اولین استان برتر در کشور است، اذعان داشت: علی‌رغم کارها و تلاش‌های صورت گرفته، همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم؛ چرا که حوزه به عنوان دارالعلم و مرجع تولید علم باید از سطح فعلی فراتر رود.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه این مسیر همت مضاعفی می‌طلبد اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ دقیق‌ و جامع‌تر می توانیم در زمینه پیشرفت علمی، نتایج مطلوبی را کسب کنیم و در بحث آموزشی نیز می‌توانیم رتبه استان را به مرحله استان‌های اول رسانیم.

وی با اشاره به نتیجه پژوهش‌ها در زمینه هویت طلبگی در بین طلاب افزود: با همفکری و ارزیابی‌هایی که انجام دادیم و آسیب‌ها و راهکارهایی که در این زمینه بررسی کردیم دریافتیم که عمده موارد بی‌انگیزگی یا آسیب‌های هویب طلبگی به دو موضع آموزشی و معیشتی بر می‌گردد که امیدواریم کارگروه‌های علمیه با دقت و توجه به اهمیت این موضوع، راه‌های رفع این آسیب‌ها را بررسی و جهت پیاده‌سازی راهکارها این موارد را اعلام نمایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس در پایان با اشاره به وجود ۱۴ گروه علمی در استان که در ۴ رشته فقه و اصول، ادبیات، علوم عقلی و علوم قرآنی فعال می‌باشند، اظهار داشت: باید انگیزه را در طلبه ها تقویت کنیم و طلبه را به قابلیتی رسانیم که هر کدام از این عزیزان بتوانند آموخته‌های خود را در جامعه عملی کنند و بعد از این کارهاست که می توانیم ازرش کار خود را دریابیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha