پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با تاکید بر این که خون مطهر سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی از بین نخواهد رفت، گفت: عملیات موشکی سپاه تنها یک سیلی بود، انتقام سختی خواهیم گرفت.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی «عین الاسد» اظهار داشت: در مسئله سیلی محکمی که امروز سپاه پاسداران به تروریست های آمریکایی زد، چند مورد قابل توجه است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: نخست اینکه همانطوری که امام خامنه ای صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون قم فرمودند این تنها یک سیلی بود ما انتقام سختی خواهیم گرفت.

این استاد حوزوی ادامه داد: دوم؛ نباید فراموش کنیم خون مطهر سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی از بین نخواهد رفت، بلکه شهید سلیمانی زنده ای است که میلیون ها سردار سلیمانی خلق کرد .

حجت الاسلام حکیمی فر بیان داشت: از سوی  دیگر  وقتی نامه ۱۳ نهج البلاغه را ملاحظه می کنیم؛ حضرت می‌فرمایند: «وَاجْعَلاَهُ دِرْعاً وَ مِجَنّاً، فَإِنَّهُ مِمَّنْ لاَ یُخَافُ وَهْنُهُ وَ لاَ سَقْطَتُهُ وَ لاَ بُطْؤُهُ عَمَّا الاِْسْرَاعُ إِلَیْهِ أَحْزَمُ، وَ لاَ إِسْرَاعُهُ إِلَی مَا الْبُطْءُ عَنْهُ أَمْثَلُ».

وی تصریح کرد: یعنی «مالک اشتر را زره و سپر محکم خویش سازید، زیرا او کسی است که بیم سستی در او راه ندارد و لغزش پیدا نمی کند. در جایی که سرعت لازم است، کُندی نخواهد کرد و در آنجا که طمأنینه و آرامش لازم است، سرعت و شتاب به خرج نمی‌دهد.»

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: بیان حضرت گویای این است که مالک اشتر، مانند زره و سپر برای نیروهای جبهه حق، طوری برنامه‌ریزی می‌کرد که آسیب‌پذیری این جبهه به حدّاقل برسد.

حجت الاسلام حکیمی فر بیان داشت: امیرالمؤمنین(ع) در این عبارات، چهار ویژگی را برای مالک اشتر برشمرده‌اند که اگر در فرمانده‌ای جمع شود، آن فرمانده از هر نظر لایق و شایسته است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار به این ۴ ویژگی یک فرمانده شایسته اشاره کرد و افزود: فرمانده شایسته هرگز سُستی به خرج نمی دهد و در برابر فشارها و تهاجم‌های سنگین دشمن مانند کوه استوار است.

این استاد حوزوی به دیگر ویژگی یک فرمانده شایسته اشاره کرد و گفت: یک فرمانده برجسته و لایق در محاسبات خود کمترین اشتباهات را دارد، موقعیت نیروهای خودی و دشمن را به طور کامل ارزیابی کند و مطابق با واقعیت میدان، صحیح‌ترین برنامه‌ریزی را دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: یکی دیگر از صفات و ویژگی های یک فرمانده خوب؛ سرعت عمل به موقع می باشد.

حجت الاسلام حکیمی فر، خونسردی به هنگام و شتابزده عمل نکردن را دیگر ویژگی یک فرمانده شایسته عنوان کرد و اظهار داشت: امروز در این عملیات غرور آفرین، مختصری از درد و آلام ما کاهش یافت. همه ما سرباز ولایت هستیم حضرت آقا هرموقع بفرمایند آماده جانفشانی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha