پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مبارزه با دخانیات

حوزه/ دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران از امضای تفاهم نامه همکاری با حوزه علمیه خبر داد.

دکتر محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با بیان اهداف این جمعیت، اظهار داشت: هدف اصلی جمعیت مبارزه با دخانیات ایران، حفاظت مردم و بخصوص جوانان عزیز از پدیده شوم استعمال دخانیات است که دریچه ورود افراد به بحث بزهکاری است.

 وی ادامه داد: جمعیت مبارزه با دخانیات فعالیت و راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از این پدیده شوم بکار می گیرد و از تمام امکانات وظرفیت های اجتماعی برای مقابله با این موضوع بهره می برد تا پیام خود را به نحو احسن بتواند به جامعه انتقال دهد.

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با بیان مختصری از ساختار جمعیت مبارزه با دخانیات ایران توضیح داد: رئیس هیئت امنای جمعیت جناب حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس هیئت مدیره حجت الاسلام والمسلمین معین شیرازی و بعضی از اعضای هیئت مدیره هم از روحانیون وهمچنین اعضای دیگر که از افراد متوجه اجتماع هستند، تشکیل شده است.

مسجدی با اشاره به مساعدت مدیر حوزه های علمیه کشور برای همکاری با جمعیت مبارزه با دخانیات، اظهار کرد: آیت الله اعرافی با استقبال از ارتباط این جمعیت با حوزه های علمیه، کمال همکاری را داشتند که باید تشکر ویژه خودم را از ایشان ابراز دارم.

وی با بیان نظر آیت الله اعرافی در خصوص مبارزه با استعمال دخانیات، گفت: آیت الله اعرافی تاکید داشت، یکی از اهداف حوزه های علمیه ورود به مسائل و پدیده های اجتماعی است که اثر سوء در جامعه دارند و استعمال دخانیات نیز یکی از پدیده های سوء اجتماعی است که باید با فرهنگ سازی و گفتمان سازی در این زمینه مبارزه کرد.

مسجدی ادامه داد: در دیداری که با مدیر حوزه های علمیه کشور صورت گرفت، تفاهم نامه ای به امضاء دو طرف رسید تا جمعیت مبارزه با دخانیات بتواند از ظرفیت های تبلیغی و فرهنگی حوزه های علمیه در خصوص مبارزه با دخانیات بهره ببرد.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با بیان جزئیاتی از این جلسه بیان داشت: در این جلسه مقرر شد چند واحد درسی در این زمینه ایجاد شود و جمعیت مبارزه با دخانیات آمادگی خود برای برگزاری جلساتی در سطح مدارس اعلام داشت.

وی افزود: این جمعیت با طراحی و تهیه محصولات آموزشی و فرهنگی و ارسال به بعضی از مدارس علمیه و دانشگاه های مختلف گام های موثری در زمینه مبارزه با این پدیده شوم بردارد.

 مسجدی  ادامه داد: اجلاس سازمان بهداشت جهانی که چند هفته قبل در کشور عمان برگزار شد و بیش از ۶۰ نفر از تمام دنیا در سطح وزیر و معاونان و مدیر کل های کشورهای مختلف شرکت کرده بودند. یکی از پنل های سخنرانی استفاده از سازمان های دینی و مذهبی کشورها بود.

وی افزود: معرفی ظرفیت های روحانیون و مبلغین حوزه های علمیه و همچنین پخش ‌کلیپ ها و عکس هایی که در دیدار با مراجع  عظام در خصوص مبارزه با دخانیات صورت گرفته بود، و ترجمه نظرات ایشان در آن اجلاسیه، تعجب شرکت کنندگان از ظرفیت های دینی و مذهبی ایران جالب بود و تحسین آنان را به همراه داشت.

دبیر کل مبارزه با دخانیات با معرفی ماهنامه «خط قرمز» که توسط جمعیت مبارزه دخانیات ایران منتشر می شود، افزود: این ماهنامه تنها نشریه در راستای مبارزه با دخانیات در سطح کشور و بلکه در منطقه مدیترانه شرقی، طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی است و بناست برای مبلغان سطح کشور ارسال می شود.

وی افزود: هر هفته در سطح کشور ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه تشکیل می شود که می توان از تریبون های نماز جمعه پیام مبارزه با دخانیات را به جامعه مخابره کرد و قطعا موثر خواهد بود.

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران در پایان خاطرنشان کرد: اگر در پایگاه های نماز جمعه این مسئله موشکافی شود که چرا استکبار جهانی برای دارو و درمان و مسائل اقتصادی مردم مشکلات عدیده ای  ایجاد و حتی از لحاظ اقتصادی کشور را دچار تحریم های شدیدی می زند، ولی ورود دخانیات به کشور هیچ گونه تحریم و مشکلی وجود ندارد، می تواند در فرهنگ سازی مبارزه با دخانیات بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha