جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور شخصیت های غیرمسلمان هندی در نماز جمعه در کرالا

حوزه/ برای نخستین بار جمعی از شخصیت های ادیان و مکاتب مختلف هندوستان، در مسجد اعظم شهر کوچی گردهم جمع شده و شاهد برپایی نماز جمعه و خطبه خواندن امام جماعت این مسجد بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehindu، اعضای جوامع دینی مختلف در مراسم نماز جمعه که در مسجد اعظم شهر کوچی، در کرالای هندوستان برگزار شده بود شرکت کردند. این  رویداد میان ادیانی به منظور ایجاد اتحاد و همبستگی مذاهب مختلف برگزار گردید.

مسجد اعظم کوچی در کاچریپادی، در حرکتی دوستانه، درهایش را به روی اعضای جوامع مذهبی دیگر باز کرد تا در نماز جمعه شرکت کرده و با حضورشان، احترام و اتحاد میان ادیانی را تقویت کنند.

 کمیته مسجد در نخستین مراسم «درهای باز مسجد» ، که به گفته برگزارکنندگان برای اولین بار مشابه آن در ایالت برگزار می شد، از پیروان مذاهب مختلف برای حضور در مراسم نماز جمعه دعوت کردند، حاضران و میهمانان در مراسم شرکت کرده، شاهد نماز خواندن هموطنان شان بودند و در پایان نیز در گوشه مسجد خطبه امام جماعت را گوش دادند.

فیصل ام. پی، پیش نماز مسجد در سخنانی با تاکید بر اهمیت شفقت و همدلی میان مردم اظهار امیدواری کرد که برپایی مراسم های روز درهای باز در مساجد هند به امری عادی تبدیل شود و نه تنها افراد برجسته در نمازها شرکت کنند بلکه از مومنان خواست تا دوستانشان را به مسجد بیاورند و حداقل یک بار در ماه در اینجا حضور یابند.

وی مساجد سراسر کشور را به برپایی چنین نشست هایی ترغیب کرد.

 اعضای کمیته گفتند که در شرایط سیاسی فعلی ، چنین حرکت هایی برای آشنایی مردم با آداب و رسوم و فعالیت های مذهبی مسلمانان برای برطرف کردن ترس از ناشناخته ها ، ضروری به نظر می رسید.

همانان دعوت شده نماز را از پشت سالن نماز مشاهده کرده و پس از نماز به جماعت با نمازگزاران به  گفتگوی دوستانه پرداختند.

قاضیان دیوان عالی راماچاندران و الکساندر توماس از دیوان عالی کرالا که در این نماز حضور داشتند ، خاطرنشان کردند که این اولین بار است که آنها شاهد این نماز بودند.

توماس از دیوان عالی کرالا گفت: این می تواند نقطه آغاز گفتگو و برادری میان ادیانی باشد.

فر. وینسنت کوندوکولام ، استاد مدرسه مذهبی کلیسای مقدس جوزف ، آلووا  نیز گفت: چنین گردهمایی هایی برای اقامه نماز با تنوع مذهبی کشور مطابقت دارد و پیام محکمی را ارسال می کند که می تواند دیواره ها بین ادیان را پایین بیاورد و اجازه دهد گفتگو در میان کسانی که ادیان مختلفی دارند را به همراه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha