جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موضوع آزاد

حوزه/ برنامه«موضوع آزاد» (Foro Abiert) که از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی روی آنتن می‎رود، در هر قسمت در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی مختلف بحث می‌کند و این هفته به بررسی انتخابات مجلس ونزوئلا می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ۵ ژانویه شورای ملی ونزوئلا هیأت مدیره جدیدی را انتخاب کرد که در رأس آن لوئیس پررا اعلام شده است و برای دوره ۲۰۲۰-۲۰۲۱ فعالیت خواهد کرد. با این حال نمایندگان مخالف انتخابات پاررا را به رسمیت نشناختند و آنچه را که مانور دولت و نظامی سازی محیط اطراف ستاد مجلس می دانند، محکوم کردند.

دولت ایالات متحده به سرعت از طریق مایکل جی کوزاک، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور نیم‌کره غربی واکنش نشان داد که نمایش آشکاری از مداخله آمریکا بود و گفت گوایدو هنوز رئیس جمهور موقت ونزوئلا است. این برنامه تبیین می کند که دخالت در امور داخلی سایر کشورها مشخصه سیاست خارجی واشنگتن است.

ایوون رامرز، اقتصاددان می گوید که این ادامه نمایش است و گوایدو نمی خواست وارد مقر امنیت ملی شود زیرا می دانست که شرکای مخالف وی قصد حمایت از او را ندارند و او کسی بود که چارچوب نهادی را نقض کرده است.

در این قسمت از برنامه «موضوع آزاد» می بینیم که کارشناسان سیاسی و اقتصادی در مورد این اتفاقات و انتخابات مجلس ونزوئلا چه نظری دارند.

«موضوع آزاد» با اجرای ادواردو نودا و خواکین مولن روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت ۱۵ به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha