جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم بزرگداشت شهدای سانحه سقوط هواپیما در مرکز خدمات

حوزه/ مراسم بزرگداشت جانباختگان سانحه سقوط هواپیما صبح روز سه‌شنبه در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  مراسم بزرگداشت جانباختگان سانحه سقوط هواپیما روز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه از ساعت ۷ تا ۸ صبح با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در نمازخانه مرکز خدمات در قم برگزار می‌شود.
از اساتید، علما، فضلا و روحانیون و مردم ولایت مدار استان قم دعوت می‌شود برای شادی روح جانباختگان این سانحه هوایی در این مراسم حضور به هم رسانند.
ضمناً به اطلاع می‌رساند آغاز ساعت کاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در قم ویژه مراجعه‌کنندگان از ساعت ۸ صبح خواهد بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا US ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم بررسی اسقاط هواپیمای اکراینی از نگاه فقهی و اخلاقی همانطور که می دانیم در شریعت اسلام و مذهب شیعه علم فقه عهده دار بیان سنجه های حق و عدالت است. باید توجه داشت که شریعت اسلام اخلاقی جدا از فقه ندارد به تعبیر دیگر گزاره های اخلاقی دین اسلام منافاتی با گزاره های فقهی و حقوقی ان ندارد. حال با توجه به مطلب فوق باید اسقاط هواپیمای مذکور را از جهات ذیل به تحلیل گذاشت، تا بتوان درباره مسببین واقعی و فرضی آن قضاوتی عادلانه داشت از جهت شریعت اسلام هواپیمای مورد نظر می تواند موضوع چندین حکم اخلاقی و چندین حکم فقهی قرار بگیرد. لایه اول این موضوع که هواپیما باشد مصداق عنوان مالیت است لایه دوم این موضوع که سرنشینان این هواپیما باشند انسان هایی هستند که می توانند تحت یکی از دو عنوان مهدور الدم و یا محقون الدم قرار بگیرند لایه سوم این موضوع عنوان قتل است که اقسام مختلفش از عمد خطاء و.. موضوع احکام فقهی خاص خود است مانند وجوب دیه و یا قصاص و ... لایه چهارم این موضوع موقعیت جنگی است که حادثه در ان اتفاق افتاده است حکم قصاص در جنگ در برخی عنوان های قتل عمد فقط دیه است لایه پنجم این موضوع موقعیت دفاعی است که خواستگاه عناوین واحکام ثانویه است به هر وجهی در صورت جواز فقهی عمل اسقاط هواپیمای فوق در اخلاقی بودن آن جای شبه نیست بلکه لازم است که با بیان فضای ماجرا اخلاقی بودن آن توضیح داده شود. در نهایت لازم است که عکس العملهای غیر اخلاقی و غیر مجاز نسبت به حادثه و مسببین آن از منظر فقه و اخلاق اسلامی تبیین شود.