پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: نباید فعالیت‌های شورای آموزش‌وپرورش تشریفاتی و تزئینی باشد؛ بلکه این شورا باید به‌صورت کاربردی فعالیت کرده و طرح‌ها و راهکارهای تازه را بحث و بررسی کند تا مشکلات موجود مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان، بر ضرورت بهره‌گیری از افکار و اندیشه‌های متعدد و مشورت به‌ویژه در امور آموزشی و تربیتی تأکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه اگر انسان از تجربه دیگران بهره ببرد بدون شک نتیجه بهتری نصیب او می‌شود، گفت: رهبری در بیانیه گام دوم خطاب به جوانان می‌فرمایند از نکته راهبردی بهره‌گیری از افکار و تجربه پیشکسوتان و بزرگان غفلت نکرده و حتماً از فکر بزرگ‌ترها استفاده کنید.

وی با بیان اینکه جوانان پرانرژی باید با تجربه پیشکسوتان حرکت کنند، اضافه کرد: فکر و اندیشه جوان باید از مسیر فکر پخته پیران عبور کند تا به مقصد برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم می‌فرمایند اینکه جوان‌گرایی را تأکید می‌کنیم به معنای پیر زدایی نیست؛ چراکه جوانان و پیران در کنار هم پخته شده و مدیر می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت انتقال تجربیات پیشینیان به مدیران جوان، اضافه کرد: سلیقه‌ها و افکار متفاوت است؛ اما هنر این است که با مشورت و تضارب آراء، از تمام توان فکری افراد بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی به دلیل برخی تنگ‌نظری‌ها ازجمله در حوزه سیاست، متحمل صدمات می‌شویم، بیان مسائلی از قبیل اینکه فلانی این‌وری یا آن وری است باعث می‌شود نتوانیم از افکار و اندیشه‌های موجود بهره شایسته را ببریم؛ در حالی که همه ایرانی و مسلمان هستیم و باید سلیقه‌های متعدد به نظام کمک کنند.

رییس ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خراسان شمالی افزود: نباید فعالیت‌های شورای آموزش‌وپرورش تشریفاتی و تزئینی باشد؛ بلکه این شورا باید به‌صورت کاربردی فعالیت کرده و طرح‌ها و راهکارهای تازه را بحث و بررسی کند تا مشکلات موجود مرتفع شود.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش سرمایه کشور ما است، ازاین‌رو اگر این نهاد اصلاح و ساماندهی شود بدون شک در دانشگاه و مراحل مدیریتی خاطر ما جمع خواهد بود؛ به همین دلیل ضرورت دارد این شورا به‌صورت بنیادی و کلیدی دیده شده و تنها به برگزاری صرف جلسه بسنده نشود.

وی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت کنید که محصول این شورا را در شورای عالی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی ببینیم و نواقص موجود در این عرصه به‌مرور مرتفع شود.

انتهای پیام/



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha