جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم بزرگداشت شهدای حادثه سقوط هواپیما

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: ما قدردان زحمات عزیزانمان در سپاه و ارتش هستیم و نیروهای مسلح باید اطمینان داشته باشند که ملت پشتیبان آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،   مراسم بزرگداشت شهدای حادثه سقوط هواپیما، امروز با حضور خانواده جان‌باختگان این حادثه، جمعی از فضلا و روحانیون حوزه علمیه قم، فرماندهان ناحیه 3 مقاومت و جمعی از اعضای هیئت‌مدیره، مدیران و کارکنان مرکز خدمات در قم برگزار شد.
از سرداران سپاه تشکر می‌کنیم که صادقانه عذرخواهی کردند
حجت الاسلام و المسلمین ربانی ضمن عرض تسلیت شهادت عده‌ای از هم‌وطنانمان در حادثه سقوط هواپیما به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و خانواده شهدای این حادثه گفت: امیدوارم خداوند این حادثه تلخ و مصیبت‌بار را جبران کند و باعث سربلندی بیشتر ایران عزیز و انقلاب و خانواده‌ها شود.
وی بیان کرد: هنوز داغ از دست دادن سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان به ویژه شهید ابومهدی المهندس را به پایان نبرده بودیم که داغ دیگری بر داغ‌هایمان افزوده شد. امام باقر(ع) می‌فرمایند: وقتی خدا بنده‌ای را دوست دارد بلاها یکی پس از دیگری بر او وارد می‌شود، چراکه در این بلاها رشد و تعالی و مقاومت و پیروزی که خدا وعده داده است وجود دارد. اینها نشانه این است که خداوند با این مشکلات می‌خواهد انسان را به کمال برساند.
وی با اشاره به آیه 112 سوره مبارکه انعام گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید« وَکَذلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الإِنسِ وَالجِنِّ یوحی بَعضُهُم إِلی بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا ؛ این‌چنین در برابر هر پیامبری، دشمنی از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم؛ آنها به طور سری (و درگوشی) سخنان فریبنده و بی‌اساس (برای اغفال مردم) به یکدیگر می‌گفتند».
حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: این سنت خدا است که در کنار همه انبیا دشمنانی هستند و هر روز مشکلی را ایجاد می‌کنند و با خداوند و راه انبیا و راه انقلاب اسلامی دشمنی می‌کنند و امام (ره) به‌خوبی با تکیه بر آموزه‌های دینی فرمودند که اگر دیدید دشمنان نسبت به ما دشمنی ندارند بدانید که ما منحرف شده‌ایم.
وی اظهار داشت: دشمنان با تمام امکاناتشان تلاش می‌کنند که حرف باطل خودشان را در دل مردم جای دهند و با جملات زیبا و فریبنده تأثیرگذار باشند، اما خداوند اراده کرده است اینها را بشکند و در طول تاریخ هم برای انبیا چنین بوده است.

خانواده شهدای این حادثه در دل ملت ایران جای دارند

وی ادامه داد: خانواده شهدای این حادثه در دل ملت ایران جای دارند و مردم ایران قدردان آنها هستند؛ این جلسه به منظور تکریم شما و تجلیل از شماست و وظیفه ما است با شما همراه باشیم و همدردی کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: فرزندان شما در راه خدا رفتند و با کسانی که در مسیر حق نیستند فرق دارند؛ فرزندان شما به وسیله دشمنی کسانی که با اسلام و انقلاب و کشور دشمن هستند جان خود را از دست دادند.
وی گفت: ملت بزرگوار ایران و خانواده شهدا این را بدانید هر زمانی برای این ملت حماسه بزرگ و عظیمی پیش آمده است تلاش کرده‌اند این حماسه را بشکنند، مانند حماسه حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی که کم‌نظیر بود به طوری که دشمن هم به آن اعتراف کرد.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ادامه داد: دشمنان همواره حضور حماسی مردم در صحنه‌های مختلف مانند 22 بهمن را پنهان می‌کنند ولی نتوانستند این حضور حماسی در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی را پنهان کنند ولی تلاش می‌کنند آن را بشکنند.
وی با بیان اینکه مسئولان باید صمیمانه قدردان مردم همیشه در صحنه باشند، گفت: شما شاهد بودید ملت ایران به چه شکلی در این مراسم‌ها حضور داشتند اما بعضی از ضدانقلاب‌ها که فقط نام ایرانی را با خود یدک می کشند جشن گرفتند و پایکوبی کردند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: در طول 40 سال گذشته این شیطنت‌ها همواره وجود داشته و استثنا نداشته است و هر زمان موفقیت بزرگی داشته‌ایم تلاش کرده‌اند با شیطنت و فتنه‌ای آن را کمرنگ کنند.

خود فروختگان اگر ادعای عزاداری دارند چرا روز اول عزاداری نکردند
وی با بیان اینکه در این حادثه اخیر عده قلیلی از افراد خود فروخته و وابسته شیطنت‌هایی کردند، افزود: اگر این افراد ادعای داغداری برای شهدای حادثه را دارند پس چرا از روز اول عزاداری ‌نکردند و دقیقاً از زمانی که صادقانه اعلام شد اشتباه انسانی بوده است اظهار غم کردند.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: صمیمانه از سرداران سپاه تشکر می‌کنم که با صداقت، رشادت، ایمان و بزرگی این اشتباه را بیان کرده و عذرخواهی کردند.
وی خطاب به کسانی که در این تجمعات به سردار سلیمانی توهین کردند گفت: شما واقعاً با چه چیزی مخالف هستید؟ آیا شما با عزت، مقاومت و رشادت ایران اسلامی مخالفید، یا با آن عده‌ای که داعش را از مرزها عقب راندند و امنیت را برای ایران به ارمغان آوردند دشمنی دارید؟
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به حضور سفیر انگلستان در این تجمعات گفت: ما واقعاً هزینه‌های بسیاری باید انجام می‌دادیم تا ثابت کنیم این افراد وابسته هستند ولی این اتفاق باعث شد همه متوجه شوند.

نمی‌شود عده‌ای در مقابل ملت بایستند و هیچ برخوردی با آنها نشود
وی گفت: از مسئولان در وزارت خارجه و وزارت ارشاد اسلامی می‌خواهیم در مقابل این عناصر وابسته و کسانی که اسم خود را هنرمند گذاشته‌اند ولی در عمل در مقابل ملت می ایستند، به مسئولیتشان عمل کرده و با آنها جدی و حکیمانه و قاطع برخورد کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: اسم این افراد را نمی‌شود هنرمند گذاشت بلکه تعهد به ملت ایران و انقلاب اسلامی هنر است. جمعیتی میلیونی در تهران، قم، اهواز، مشهد و کرمان برای تشییع پیکر سردار سلیمانی حاضر می‌شوند و مراسم های بزرگداشتی به صورت خودش در سراسر کشور و شهرهای مختلف عراق و منطقه برگزار می‌شود و آن وقت این افراد به اسم دفاع از ملت به جریانی که نماد قدرت ایران است توهین می‌کنند!
وی افزود: وقتی به نماد مقاومت ایران توهین می‌کنند نمی‌توان نام دیگری جز مزدوری روی آن گذاشت؛ مسئولان ما نباید با این افراد با محبت و ملاحظه رفتار کنند.
وی گفت: در این جریان‌ها کسانی که به اسم مردم و خانواده‌های داغدار شیطنت و فتنه کردند رسوا خواهند شد و باید صمیمانه از خانواده‌های شهدا تقدیر کنیم که به ضدانقلاب میدان ندادند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: انتظار داریم که مسئولان به وظایف قانونی و شرعی و انقلابی خود عمل کنند و نگذارند این قضایا با مرور زمان فراموش شود.
نیروهای مسلح اطمینان داشته باشند ملت پشتیبان آنها هستند
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: ما قدردان زحمات عزیزانمان در سپاه و ارتش هستیم و نیروهای مسلح باید اطمینان داشته باشند که ملت پشتیبان آنها است.
وی بیان کرد: شما باید با روحیه بیشتری به وظایفتان عمل کنید و به شیطنت‌های جدید دشمن در عرصه‌های نظامی و سایبری بیشتر توجه شود.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: خانواده شهدا و ملت ایران می‌خواهند این قضیه به خوبی پیگیری شده و واقعیت‌ها خوب روشن شود و اگر تخلفی شده مجازات شوند و اگر تخلفی نشده است با مردم صادقانه در میان بگذارند.
مردم ایران با خروج آمریکایی‌ها از منطقه آرام می‌شوند
وی تصریح کرد: ملت ایران فداکاری نیروهای مسلح ایران و تلاش‌های آنها در این40 سال را با این چنین حوادثی فراموش نمی‌کنند؛ خواسته ملت ایران و ملت‌های منطقه این است که جنایتکاران از منطقه خارج شوند؛ خروج آنها از منطقه است که می‌تواند ملت ایران را آرام کند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha