جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی - امام جمعه درچه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی به یکی از بیانات مرحوم آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: در دیداری که با آیت الله طالقانی در زندان داشتیم، ایشان توصیه کرد: «بار اسلام بسیار سنگین است و با عدد کم نمی شود این بار را بلند کرد؛ به علمای قم، وحدت را سفارش کنید و باید بار اسلام را به وسیله وحدت بلند کرد که این موضوع، نیازمند به وحدت علمای اسلام است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جلسه طلاب و فضلای خمینی شهر، درچه و کوشک که شب گذشته در مدرس صاحب الزمان (عج) برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۱۳۴۳ وارد شهر مقدس قم شده و تا سال ۱۳۵۷ پیوسته در قم حضور داشته و مشغول به تحصیل بوده ایم.

وی ابراز داشت: در آن سال ها جلسات طلاب و فضلای اصفهان به دستور امام خمینی (ره) آغاز شد و طلاب و فضلای بسیاری در آن شرکت می کردند و برنامه های مختلفی در موضوعات گوناگون انجام می گرفت.

امام جمعه درچه خاطرنشان ساخت: در آن جلسات آیات مظاهری، مقتدایی، یزدی، جنتی و ... حضور داشتند و در موضوعات گوناگون برای طلاب و فضلا سخن گفته و جلسات آموزشی برگزار می کردند.

سخنران این جلسه در بخش دیگر از سخنان تصریح کرد: ما همانند مسلمانان زمان نبی مکرم اسلام (ص) در مدینه هستیم که قبل از طلوع پیامبر (ص) جاهلیت وجود داشت؛ اما پس از رسالت ایشان، همان عرب های دوران جاهلیت در مسجدالنبی(ص) نشسته و راجع به جهان بشریت بحث می کردند و در آن زمان، ایران و روم فتح شد و اسلام ورود پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهار داشت: مطابق با آیه «و ما أرسلناک الا رحمة للعالمین» طلاب باید توجه داشته باشند که در کشور، انقلاب اسلامی پیش آمده و اطراف را فرا گرفته است.

وی ابراز داشت: چه بخواهیم و نخواهیم، ما با کل دنیا ارتباط داریم و طلبه ای که سابقا در مدرسه می نشست و صرف و نحو می خواند، امروز باید برای ارتباط با دنیا خود را آماده نماید.

امام جمعه درچه خاطرنشان ساخت: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان شور بزرگی را در سطح دنیا برپا کرد که در این باره باید گفت: اولا ترامپ در این موضوع قاتل است و ثانیا کل دنیا بر روی این مسئله در حال حرکت است؛ پس طلبه امروز با دنیا کار دارد و اگر بخواهیم ارتباط کم با دنیا داشته باشیم، نمی توانیم موفق شویم.

سخنران این جلسه تصریح کرد: در گذشته یکی از سخنرانان مشهور، حوزه علمیه قم را سکولار معرفی کرد که البته ما قبول نداریم؛ چراکه طلاب سکولار نیستند؛ اما برخی از طلاب کاری به مسائل روز ندارند و این ضعف است و باید اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهار داشت: اینکه طلبه فقط برای دریافت اخبار حوزه به صورت هفتگی اخبار هفته نامه افق حوزه را مطالعه کند، مناسب نیست؛ طلاب باید ارتباط بیشتری با حوزه داشته و تلاش بهتری داشته باشند.

وی در ادامه به موضوع وحدت اشاره کرد و ابراز داشت: آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» در قرآن کریم به این معناست که کل مؤمنین موظفند وحدت داشته باشند؛ هیچ روحانی، طلبه و شخصی که اسم ایمان به او می چسبد، حق ندارد بدون دلیل خود را از موضوع وحدت کنار بکشد.

امام جمعه درچه خاطرنشان ساخت: دشمن فهمیده است که وحدت اثر دارد و تفرقه برای اهداف آنان مناسب است؛ به همین دلیل در کشورهای گوناگون به دنبال تفرقه افکنی هستند تا بتوانند برنامه های خود را اجرا نمایند.

سخنران این جلسه تصریح کرد: در زمانی که آیات اول سوره علق نازل شد، کل دنیا در بی سوادی و جاهلیت به سر می برد؛ اما سوادی که امروز در دنیا پخش شده، به دلیل این آیه متعال می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهار داشت: باید بر روی جهانی بودن اسلام کار کنیم و اگر کوچکترین غفلت اتفاق بیفتد، ضرر خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن باید پایه و اساس فعالیت ما قرار بگیرد، ابراز داشت: قرآن باید در رأس کارهای ما قرار بگیرد و خدای متعال به آیت الله جوادی آملی توفیق دهد که برجستگی قرآن کریم را تقویت کرده و تفسیر ایشان در حال پخش بوده و قابل استفاده است.

امام جمعه درچه در پایان به یکی از بیانات مرحوم آیت الله طالقانی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در دیداری که با آیت الله طالقانی در زندان داشتیم، ایشان توصیه کردند: «بار اسلام بسیار سنگین است و با عدد کم نمی شود این بار را بلند کرد؛ به علمای قم، وحدت را سفارش کنید و باید بار اسلام را به وسیله وحدت بلند کرد که این موضوع، نیازمند به وحدت علمای اسلام است».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha