جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی محقق فر

حوزه/ مدیر مرکز آموزش های تخصصی فقه از آغاز پذیرش طلاب سطح دو در نهمین دوره فقه القضا با حمایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی محقق فر در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارکرد: مرکز آموزش های تخصصی فقه برای برگزاری نهمین دوره فقه القضا از میان طلاب مستعد و علاقه مند دانش پژوه می پذیرد.

استاد حوزه علمیه  با اشاره به سرفصل های آزمون سراسری نهمین دوره فقه القضا افزود: داوطلبان در این دوره می بایست سرفصلهایی را از جمله «فقه القضاء، فقه الجزاء بر مبنای کتاب مبانی تکمله المنهاج محقق خویی(ره) و فقه المعاملات و سایر متون معتبر فقهی»، «قواعد فقه متناظر با مباحث مورد نیاز دوره»، «حقوق موضوعه (حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزا و آیین دادرسی)» و «مباحث آموزش پژوهش و نگارش علمی (نظری وعملی)» را مورد مطالعه قرار بدهند.

وی ادامه داد: این مرکز علاوه بر این، جهت استفاده هر چه بهتر از فارغ التحصیلان این دوره، طی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، شرایط جذب فارغ‌التحصیلان داوطلب به خدمت در دستگاه قضا را فراهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محقق فرد با بیان اینکه دروس فقه (مکاسب شیخ انصاری(ره) به عنوان مباحث فقه المعاملات) و دروس اصول (رسائل و کفایه) حوزه، جز سرفصل های دوره می باشد، بیان داشت: پذیرفته شدگان مرکز لازم است مطابق قوانین آموزشی حوزه های علمیه و با کیفیت مطلوب، این دروس را به انتخاب خود از محضر استادان مجرب سطوح عالی حوزه های علمیه استفاده نمایند. این مرکز به کمک استادان و مشاوران خود وضعیت علمی آنان را به صورت مستمر ارزیابی نموده، راهنمایی های لازم جهت بهبود آموزش را به آنان ارائه می کند.

مدیر مرکز آموزش های تخصصی فقه تصریح کرد: به دنبال این تفاهم نامه این مرکز تاکنون از بین حدود ۳۷۰ دانش پژوه پذیرفته شده در دوره فقه القضاء تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل شده اند که از این تعداد، طلاب مجموعاً حدود ۱۰۰ نفر پس از طی دوره کارآموزی خود وارد دستگاه قضاء شده و مشغول خدمت می باشند و الباقی نیز در حال ورود یا گذراندن دوره کارآموزی هستند.

وی مهلت ثبت نام داوطلبان را تا ۱۵ بهمن ماه عنوان کرد و بیان داشت: داوطلبان لازم است جهت ثبت نام در زمان تعیین شده، تنها به سامانه اینترنتی مرکز به نشانی www.atfeqh.ir مراجعه نمایند. و پیش بینی می شود آزمون نخست علمی  در اسفند ۱۳۹۸ برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین محقق فر با توجه به حضور داوطلبان در دوره های گذشته شرکت حدود یک هزار داوطلب در آزمون ورودی را پیش بینی کرد و گفت: داوطلبان، در این دوره نیز با سه مرحله آزمون ورودی به صورت چهار گزینه ای، آزمون تشریحی علمی و در نهایت مصاحبه علمی - تشخیصی همراه با شرط معدل پذیرش خواهند شد.

شایان ذکر است که با توجه به درخواست مکرر طلاب در این دوره فراخوان، طلاب پایه هشتم نیز می توانند با عنایت به اشتغال آنها در سطح دو حوزه در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر روزهای زوج از ساعت ۱۱ الی ۱۴ به دفتر مرکز آموزش های تخصصی فقه، واقع در قم، بلوار امین، کوچه ۱۷، پلاک  ۲۰ مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۶۱۷۴۰۶-۰۲۵ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha