پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب

حوزه/ طلاب و فضلا، پیام ها، برداشت ها و دیدگاه های خود از نمازجمعه تاریخی امروز تهران را برای رسانه رسمی حوزه های علمیه ارسال کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امروز تهران رنگ و بوی دیگری داشت؛ چراکه ولی امر مسلمین جهان، امام خامنه ای، خطیب نمازجمعه تهران بود.

مردم سر از پا نمی شناختند و جمعه ای انقلابی را رقم زدند؛ حضور پرشور مردم انقلابی ایران، پاسخی مثبت بود بر بیانات مقتدرانه رهبر معظم انقلاب و جوابی دندان شکن بود بر رئیس جمهور دلقک آمریکا و سران انگلیس خبیث، فرانسه و آلمان.

متن هایی که در ذیل مشاهده می کنید، نظرات، دیدگاه ها و برداشت های ارسالی طلاب و فضلا از نمازجمعه تاریخی امروز تهران برای رسانه رسمی حوزه می باشد که تقدیم نگاه شما خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل نورانی، از اساتید دانشگاه آزاد تهران 

رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه امروز یکبار دیگر بر تفکر سازشکارانه و انفعالی برخی از سیاستمداران  در برابر زیاده خواهی های دشمن خط بطلان کشیده و بر تفکر مقاومت صحه گذاشتند.

ایشان کشورهای اروپایی را دنباله روهای آمریکای جنایتکار دانسته و اعتماد به آنها و امید نتیجه بخش بودن مذاکره با آنان را خیالی باطل دانسته و راه حل عبور از شرایط فعلی را مقاومت در برابر زیاده خواهی های دولت های مستکبر برشمرده و قوی شدن را تنها راه نجات ملت ایران دانسته اند.

ایشان با اشاره به خواست عموم ملت ایران، مقاومت و قوی شدن در عرصه های نظامی، اقتصادی و ... را راه پیروزی نهایی ایران اسلامی دانسته و بر وحدت آحاد ملت و نیز ملت های اسلامی منطقه در برابر توطئه های دشمنان تاکید نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کریم آقامیری، از نویسندگان حوزه علمیه قم 

سیل جمعیت دلهای عاشق ولایت با روشنگری بی نظیر ولایت درهم آمیخته شد.

امروز پشتوانه اعتقادی، ایمانی، انقلابی ملت ایران توسط ولی امر مسلمین جهان از قرآن، تفسیر کلام خدا در روزگار فقر درک بشر جامعه غربی از آیات الهی در بیانات ولی امر مسلمین تبیین شد.

امروز شاهد درس تفسیر ایام الله در نماز جمعه، اقتدار و قدرت درخشان نظام جمهوری اسلامی در برابر ظالمان جهان معاصر بودیم.

نماز جمعه ۲۷ دی تهران، بیانگر قدرت ملت مسلمان ایران، غلبه گرمی ایمان بر گرمی زمستان، خط بطلان بر اندیشه التماس از غرب، ترسیم روزهای ماندگار شهادت سردار دلها، تکریم سید شهدای مقاومت و سیلی محکم سپاه بر چهره کریه آمریکا و درس فراموش نشدنی  به دلقک آمریکایی و قدرت های پوشالی بوده است.

خطبه خاص برای جبهه مقاومت به ویژه مردم عراق جهت بهره برداری از سرمایه مشترک جبهه مقاومت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس برای اخراج شیطان اکبر، آمریکای جهانخوار از دیگر زیبایی های خطبه امروز بود.

امروز جنتلمن های میز مذاکره با دستکش های مخملی که قاتلان فرودگاه بغداد بودند، رسوا شدند.

حجت الاسلام احمد مطلبی، نماینده طلاب و فضلای چهارمحال و بختیاری

بسمِ رَبِّ الشُّهداءِ وَ الصِّدِّیقین

درود خدا بر این مردم که الحق و الانصاف همه جوره پایِ آرمان های امام ره و انقلابشون ایستاده اند و اینطور با حضورشان در این هوای سرد و برفی دلگرمی می دهند به امام خامنه ای عزیز؛ و اگر نبود این حضور و حماسه و پشتیبانی مردم با غیرت ایران، بی شک موشک ها در غلاف باقی می ماند.

 آنچه به سپاه جرات شلیک داد همین مردم بودند؛ آنچه به رهبری نیرو می دهد که اینطور با صلابت مثل همیشه و از موضع قدرت در تریبون نماز جمعه، مستکبرین جهان را خطاب قرار دهد همین مردمند.

مردم ما قدر نظام و انقلاب و رهبرشان را می دانند.

مردم ما ارزش خون شهید را می دانند.

مردم ما معنی مقاومت و جهاد را می دانند و این یعنی جایگاه مردم در نظام اسلامی بسیار حیاتی، تعیین کننده و سرنوشت ساز است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس 

یکی از کلید واژه های سخنان حضرت آقا در خطبه های نماز جمعه امروز استفاده از تعبیر رزمندگان بدون مرز برای سپاه قدس بود؛ تعبیری که به واقع حاکی از راهبرد دوراندیشانه انقلاب اسلامی در مسئولیت پذیری نسبت به مستضعفان جهان است.

مرزهای متعارف جغرافیایی و تقسیم بندی مردم جهان در قالب کشورهای مستقل امری اعتباری است که تابع پروتکل ها و کنوانسیون های جامعه جهانی است که توسط چند قدرت، تعریف شده است که شاید به منظور انضباط بخشی به جوامع دنیا گریزی هم از آن نباشد، اما لازم است به این نکته هم توجه شود که این مرز بندی ها اموری نسبی هستند که به تبع شرایط اجتماعی، سیاسی و بین المللی می توانند باز تعریف شوند.

در این مختصر بنای بر بررسی تعیین مرزهای کشورهای اسلامی و نقش نظام سلطه و قدرت های استعماری در آن را ندارم، اما آنچه که می خواهم به آن اشاره کنم این است که بر اساس ادبیات قرآن هیچکدام از این مرزها اصالت ندارد بلکه آنچه که از منظر دین در دسته بندی ها اصالت دارد مساله ایمان و کفر است.

در نظام سیاسی اسلام مرزهای جغرافیایی بر اساس قومیت، نژاد و یا زبان تعریف نشده بلکه امت واحده اسلامی فقط بر اساس مرزهای عقیدتی شکل میگیرند.

کسی که فقط بر اساس پروتکل های مرسوم بین المللی به مصالح جهان اسلام می نگرد صلاحیت رهبری جامعه اسلامی را ندارد اما این رهبری الهی امام خامنه ای است که با درس گرفتن از مکتب حضرت روح الله با تعبیر «رزمندگان بدون مرز» برای پاسداران سپاه قدس التزام خود به این راهبرد دینی و کلان را بیش از پیش نشان داد، راهبردی که نگاه نژادپرستانه و غیر انسانی را نفی می کند و آزادگی و عدالت را برای همه می خواهد.

خدای متعال در آیه ۹۲ سوره مبارکه انبیاء می فرماید:

«إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ».

ﻭ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺍﻳﻦ [ ﺍﺳﻠﺎم] ﺁﻳﻴﻦ [ ﺣﻘﻴﻘﻲ] ﺷﻤﺎﺳﺖ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺁﻳﻴﻨﻲ ﻳﮕﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻨﻢ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﭘﺲ ﻣﺮﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻴﺪ.

درود خدا به روح پاک سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی که این راهبرد را با پوست و گوشت خود عجین کرده بود و سرانجام در این راه همه وجودش را فدای آرمان های بزرگ اسلام کرد.

حجت الاسلام سالمیان، نماینده طلاب و فضلای کرمانشاه 

امروز رهبر معظم انقلاب خطوط پیش روی نظام را ترسیم، دوستان را امیدوار، دشمنان را مأیوس و شهدای ترور را نه فرد؛ بلکه مکتب و مدرسه معرفی کردند.

حجت الاسلام صادقی از طلاب حوزه علمیه قم

رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون

 لرزش دستت در قنوت، خود نمایانگر این بود که نهیب رهبر را دریافت کردی ... زنهار که فرمایش رهبری برایت فصل الخطاب باشد.

حجت الاسلام حسین قائمی، از طلاب حوزه علمیه قم

صحبت های دیروز رهبر، صریح، ساده و برای عموم مردم قابل فهم بود.

پیام واضح ایشان آن بود که هیچ چیز تغییر نکرده و مسیر ایران اسلامی، همان مسیر سابق است و راهی که حاج قاسم به دستور رهبری شروع کرد، ما ادامه می دهیم.

حجت الاسلام فیضی، از مبلغان شهرستان بابلسر

پشت سر رهبر انقلاب مبارزه با استکبار   //   ز یاد نرود ایام الله با وجود اشتباهات

حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده، امام جمعه شهر امامزاده عبدالله آمل

نماز جمعه امروز ایران ولایی در تهران بزرگ به امامت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای، وحدتی عملی بین همه مردم و مسئولین و تیر خلاص و سیلی محکم بر آمریکا و قلب ترامپ بود.

دکتر رضا میردار، از طلاب حوزه علمیه قم

سخنان رهبر فرزانه انقلاب، ابهت پوشالی و هیمنه آمریکای جنایتکار را درهم شکست و یادآور تذکر ایام الله گردید و قدرت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشانید.

پیام بلند فرمایشات رهبر عزیزمان پرهیز از دشمن هراسی، تقویت جبهه مقاومت، رسوایی آمریکای تروریسم، ضربه به هیبت جهان کفر، حضور عاشقانه و مقتدرانه در صحنه مبارزه با اپریایسم، تعظیم و تکریم از جبهه مقاومت و جهاد و فداکاری در راه آرمان های بلند جهان اسلام بود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری، نماینده طلاب و فضلای شهرضا

نماز جمعه با شکوه امروز با حضور چند میلیونی امت حزب الله به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی در مصلای امام خمینی تهران برگزار گردید. مقام معظم رهبری در خطبه اول با استناد به فراز "و ذکرهم بایام الله" از آیه ۵ سوره ابراهیم، فرمودند: ایام الله همیشه باید در یاد و خاطره زنده بماند.

معظم له با اشاره به حوادت تلخ و شیرین دو هفته گذشته، ایام شهادت مظلومانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، همچنین ایام اجتماع عظیم چند ده میلیونی در تشییع جنازه شهیدان و انتقام نخستین سپاه پاسداران از آمریکا را از جمله آیات و ایام الله دانستند و سفارش فرمودند امت اسلامی باید با صبر و شکر همه جانبه این آیات و ایام الله را بزرگ شمارند و اجازه ندهند دشمن به بهانه های واهی آثار با برکت این ایام الله را از بین ببرد.

ایشان، ضمن اظهار تاسف و تالم عمیق بابت جان باختگان هواپیما و تسلیت مجدد به خانواده های داغدار، بر پیگیری این ماجرا و پیشگیری از چنین رویدادهایی تاکید فرمودند و یاد آور شدند نباید اجازه داد دلقکی مثل رییس جمهور آمریکا  از این موقعیت سوء استفاده کند.

مقام عظیم الشان ولایت در ادامه افزودند: آمریکای جنایت کار با ترور سردار عزیز ما تروریست بودن خود را در جهان به اثبات رسانید. قبل از این، رژیم صهیونیستی ترور می کرد و به تروریست بودن خود مباهات می کرد. این بار آمریکا آشکارا بر تروریست بودن خود صحه گذاشت. افزون بر این، پاسخ سپاه پاسداران صرفا یک انتقام نبود، بلکه ابهت و حیثیت آمریکا را در نزد جهانیان شکست و آبروی سران آمریکا را بر باد داد.

رهبر معظم انقلاب با ناچیز شمردن قدرت سه کشور اروپایی هم دست آمریکا یعنی انگلیس و آلمان و فرانسه، قیام مخلصانه برای خدا و مقاومت امت را تنها راه نجات از شر دشمنان دانستند و فرمودند این دولت های شرور هیچ غلطی نمی توانند بکنند همچنان که آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند منوط به اینکه همه به مکتب مقاومت که حاصل جهاد و شهادت شهیدانی چون سردار سلیمانی است پایبند بمانیم.

بخش آخر خطبه دوم به زبان عربی خطاب به امت و جوامع اسلامی در کشورهای عربی ایراد گردید که ضمن آن امت اسلامی را به شناخت ترفندهای دشمن و مقاومت در برابر دشمن فراخواندند.

حجت الاسلام والمسلمین دوست محمدی، نماینده طلاب و فضلای فریدن و فریدونشهر

سخنان امروز ولی امر مسلمین جهان، آیت الله العظمی خامنه ای در ابتدا فصل الخطاب برای تمام گروه ها، احزاب و اقوام بود.

همچنین ایشان این روزها را ایام الله و نشان دهنده قدرت و حمایت الهی از جمهوری اسلامی ایران و نتیجه مجاهدت های مخلصانه دانستند و شهید حاج قاسم سلیمانی را یک مکتب و مدرسه برای همگان معرفی نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین آزادی، امام جمعه هادی شهر مازندران

مردم عزیز تهران با حضوری مثال زدنی و قیامی جمعی باری دیگر قامتی استوار از امت اسلامی ایران را به رخ جهانیان خصوصا استکبار جهانی کشاندند و باطل سحری بر دستگاه جادویی تبلیغات غرب پاشیدند؛ زیرا اگرچه دشمن خواست با اجیر نمودن یک مشت مزدور، و سوءاستفاده از زخم واردشده بر پیکر مجروح احساسات مردم بر اثر حادثه‌ی هوایی، القا کنند که مردم بعد از تشییع پیکر سردار سلیمانی و قیامتی که بر پا کرده و با درخواست انتقام از آمریکا، زلزله‌ای بر اندام دشمنان ما انداختند، از رأی و خواسته‌ی خود منصرف شده و دیگر خواستار انتقام نمی‌باشند؛ اما این حضور مردم در نماز جمعه تهران به امامت امام خامنه‌ای، قیامی پس از قیام در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی بود و بر همگان اثبات کرد این ملت همچنان متحد و منسجم تحت فرمان ولایت خواستار اخراج کامل آمریکا از منطقه و گرفتن انتقام خون حاج قاسم عزیزمان می باشند.

حجت الاسلام منصوری رضی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان گلستان

حضور میلیونی جمعیت تهران برای نماز جمعه در نوع خود بی نظیر بود که نشان از مانور قدرت نمایی پس از مراسم بزرگ تشییع پیکر سردار سلیمانی بوده است.

هیچ نیروی جز دست قدرت الهی قادر نبود این جمعیت با صلابت و پرقدرت را اینگونه دور هم جمع نماید.

بخش از خطبه رهبر معظم انقلاب درباره سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی به دنیا فهماند که سردار سلیمانی، شخص نبود؛ بلکه نماد یک مکتب مترقی انسانی پر نفوذ در دنیا بوده است.

ایشان از سپاه قدس به عنوان یک نیروی نظامی نام نبرد؛ بلکه با زیبایی هرچه تمام تر، نیروی قدس را یک نیروی بدن مرز معرفی کردند.

مقام معظم رهبری در خطبه عربی خود نیز رمز عملیات جبهه مقاومت برای بیرون راندن آمریکا، مخابره کرده و فرمودند: سرنوشت منطقه به آزادی از سلطه آمریکا بستگی دارد.

حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه اهواز

شور  و حرارتی که سرمای شدید را هم به شکست کشاند ...

توفیق یاری نمود تا امروز از نزدیک آثار عشق فزاینده امت به امام خامنه ای را مشاهده نمایم ...

سیل خروشان جمعیت بویژه نسل جوان جامعه که در سرمای شدید و زیر بارش دانه های برف به شوق آقا آمده بودند ... برای آشنایی  بیشتر با نقشه راه وصول به اهداف راهبردی انقلاب زمینه ساز ...! از زبان رهبر الهی قدرت نوظهوری که سربازان آخرالزمانی اش دنیا را بهت زده و عین الاسد را به عین الجسد مبدل نمودند و بعد از  ۸۰ سال ابهت نظامی آمریکا را لگد مال نمودند ... امروز هوا خیلی سرد بود؛ اما مردم در هوای امامشان دلگرم و با نشاط ‌بودند ... با هر جمله آقا شور بود و حماسه و  تکبیر ... یاد حدیثی از  پیامبر صلی الله علیه و آله افتادم که فرموده است زمانی که پرچم های مشکی از شرق برافراشته شد به بیعت با مهدی عج بشتابید: ولو حبوا علی الثلج (و لو بر روی برف سینه خیز بروید ...‌.)؛ آری الحق که این امت با وفا آماده اند ... خدایا فرج منتقم آل محمد (ص) را برسان ...

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه شهر السادات دمق

فرمایشات ولی المسلمین حضرت امام خامنه ای بسیار دقیق و راهبردی بود که راه و مسیر حرکتی انقلاب و امت بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی و محور مقاومت را معین و مشخص کرد که تنها راه برای ما و همه ی ملتهای آزادی خواه جهان مبارزه با طاغوت است.

یکی از طلاب جامعة المصطفی

پیام من به رهبر عزیز من امام خامنه ای روحی له الفدا این است:

خونی که در رگ ماست / هدیه به رهبر ماست

آقای من مطمئن باشید ان شاءالله عن قریب ما هم مثل حزب الله لبنان در قلب کشور مان پایگاه هایی را درست می کنیم و دست پرورده های آمریکا و آل سعود را از کشور بیرون می کنیم و اجازہ نمی دهیم که هیچ منافق و مزدوری باچشم کج به ایران نگاه بکند.

حجت الاسلام والمسلمین بیرامی، نماینده طلاب رزن و درگزین

نماز جمعه امروز بعد از هشت سال نشان داد زیر بنای عقیده مردم ولایت فقیه است و هرگز مردم رهبر خویش را تنها نخواهند گذاشت.

امروز نماد حق علیه ظلمت بار دیگر تجلی کرد و موج خروشان مردم بیانگر حمایت آنان از نظام و رهبری بود.

حجت الاسلام سید محمد حسینی، از طلاب حوزه علمیه قم

خدا را سپاس، الحمدلله به این شکوه و عظمت! همه و همه بودند ... اصلاح طلب و اصول گرا ... جانم فدایت سید علی!

حجت الاسلام عباس میردار، از فضلای حوزه علمیه قم

شجاعت، تدبیر و سایر شاخص های مدیریت، انسان ها را جاویدان  نمی کند؛ بلکه چنانچه توأم با اخلاص باشد علاوه بر توفیقات دنیایی معجزه می کند و انسان ها را جاویدان می نماید.

سردار دلها برای خدا کار کرد و خدا همه دلها را معطوف به ایشان نمود و در دل همه انسان های آزاده قرار گرفت.

آقای مرتضی یعقوبخانی

امروز وقتی به نماز جمعه حضرت آقا رفتم، یاد فقه اسلامی افتادم.

امام جمعه باید با صلابت و شجاع و مسائل روز را  بیان کند

حقیقتا مصداق تام این موضوع را آیت الله خامنه ای نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین صادق گل زاده، نماینده طلاب قوچان و درگز

سلام بر جمعه انتظار و امام منتظران

سلام بر جمعه انقلاب و امام انقلابیون

سلام بر جمعه مقاومت و امام مقاومت

سلام بر جمعه شهدا و امام الشهداء

سلام بر جمعه پایتخت و ام القرای جهان اسلام و امام جمعه بی بدیل عالم اسلام

سلام بر امت و ملت اسلام و ایران و امام المسلمین و امام ایران و عالم مسلمانان و مستضعفان عالم

سلام بر امام خامنه ای خلف صالح امام خمینی(ره)

نیم نگاهی به برکات جمعه انتظار و ولایتمداری:

اول: حضور میلیونی جمعیت تهران که در نوع خودش برای یک نماز جمعه بی نظیر بود

دوم: حضرت امام خامنه ای یک مانور قدرت نمائی ازحضور مردم به فاصله اندکی از مراسم تشییع پیکر سردار و آن حوادث بعدی به راه انداختند!

هیچ نیرویی قادر نبود این جمعیت را با این صلابت و قدرت دور هم جمع نماید.

سوم: حضرت آقا به صورت هوشمندانه دنیا را بار به صورت آنلاین پای کار و حرف های انقلاب آورد. بسیاری از شبکه های تلویزیونی مطرح دنیا خطبه های ایشان را پخش کردند و برخی از آنان نیز به تحلیل و تفسیر سخنان ولی امر مسلمین جهان پرداختند.

ایشان بدون کمترین هزینه، امکانات رسانه ای دنیا را پای کار انتقال پیام جبهه مقاومت در دنیا آورد و این حرکت، واقعا یک شاهکار بود.

چهارم: ایشان در خطبه های نمازجمعه تهران، مکتب سلیمانی را به ملت و دنیا فهماندند.

اصلا موضوع شخص نبود!

سلیمانی به عنوان نماد یک مکتب مترقی انسانی پر نفوذ در دنیا مطرح شد!

دقت کردید از سپاه قدس به عنوان یک نیروی نظامی اسم نبردند!

پنجم: حضرت رهبری با زیبائی هرچه تمام تر نیروی قدس را یک نیروی بدون مرز معرفی کردند!

انصافا چنین تعبیر زیبایی با آن اوصاف انسانی بودن اهداف نیروی قدس در نوع خودش بی نظیر بود!

ششم: حضرت آقا  به راحتی آب خوردن همه زحمات شبکه های معاند را باطل کردند.

این چند روز فعالیت ضد انقلاب و دشمنان چگونه بود!؟ معاندین در این روزها به دنبال حاشیه بردن حضور گسترده مردم در تشییع حاج قاسم سلیمانی و انتقام سخت از آمریکا بودند.

هفتم: یک دفاع جانانه اما هوشمندانه و زیبا از مدافعان حریم امنیت کشور بخصوص ماجرای حمله به پایگاه عین الاسد را چنان مطرح کردند که تقریبا بسیاری از تلاش های آمریکا برای کوچک نشان دادن آن، خنثی شد؛ چراکه این خطبه به صورت زنده در سراسر دنیا در حال پخش بود.

هشتم: تشویق مردم به قوی شدن از دیگر مباحث این نمازجمعه بود. این قدرت در کجاست؟ قدرت در قوی شدن داخلی است؛ قدرت در داخل کشور است و باید به آن مسلح شویم.

نهم: حضرت آقا اشاره محکمی نیز به انتخابات داشتند؛ خیلی مهم بود!

دهم: امام المسلمین  در خطبه عربی خود رمز عملیات جبهه مقاومت را برای بیرون راندن آمریکا مخابره نمودند و با جمله «سرنوشت منطقه به آزادی از سلطه آمریکا بستگی دارد»، رمز عملیات جبهه مقاومت را بیان کردند.

جمعه ۲۷ دی ماه ۹۸، جمعه حکمت، قدرت، وحدت، عزت، صلابت، معنویت و انسجام بود.

سخنان حکیمانه امام المسلمین خامنه ای کبیر، دل های خانواده شهدا را آرام، قلوب داغدیدگان را سکونت و تحمل و صبر، امت اسلامی را قوت، ملت ایران را همت، دشمنان ایران را سرگردان و وحشت زده، مقاومت اسلامی را مقاومتر و مستضعفان عالم را شادمان و امیدوارتر کرد.

نمازجمعه ۲۷ دی ۹۸، نماد صبر و شکر و مقاومت و پیروزی بود.

نمازجمعه ۲۷ دی ۹۸، نگاهی پرصلابت به آینده و تحقیر دشمن مستکبر بود.

در یک جمله نمازجمعه ۲۷ دی ۹۸، نمازجمعه تراز مورد نظر امام زمان (عج) بود.

به امید تعجیل در فرج مولا

حجت الاسلام جلال عراقی، نماینده طلاب گنبد، کلاله و مینودشت

رهبر معظم انقلاب پس از هشت سال بار دیگر به  نماز جمعه تهران آمد؛ آخرین خطبه  آیت الله خامنه ای درباره تحولات بیداری اسلامی بود؛ جملات رهبری در این نماز جمعه در تقابل جبهه مقاومت با اسرائیل، دوران جدیدی را در منطقه آغاز کرد چنانکه جبهه مقاومت در این دوره توانست معادلات سوریه، یمن، عراق و لبنان را تغییر دهد که در ادامه داعش در سوریه شکست خورد، یمن در مقابل عربستان و امارات ایستاد و شکست نخورد، عراق از وجود داعش پاکسازی شد و حزب الله لبنان دست بالای معادلات سیاسی را در این کشور ایفا می کند.

حالا به نظر می رسید معادلات ایران و جهان بازهم وارد عرصه جدیدی شده است. قمار آمریکا در ترور کلیدی ترین فرمانده نظامی ایران و سپاه قدس بزرگترین اجتماع مردمی را در تشییع ۲۵ میلیونی سردار سلیمانی در پی داشت؛ حال و هوای مردم نسبت به ماه های قبل عوض شد و همچون حال و هوای روزهای  بعد از وفات امام خمینی (ره)   شده بود و بالاترین میزان همبستگی و آمریکا ستیزی به چشم می خورد. در ادامه، ایران نیز برای اولین بار در تقابل مستقیم با آمریکا مهمترین پایگاه نظامی آنها در عراق را بمباران کرد. اما آمریکا بر خلاف تمام تهدید های علنی و هشدارهای محرمانه در مقابل پاسخ نظامی ایران از واکنش بازماند. اروپایی ها هم که تماشاگران تحولات اخیر بودند به تازگی در قامت شرکای آمریکا دوباره به میدان آمدند؛ غربی ها امید داشتند پس از فشارهای اقتصادی، ترور سردار سلیمانی بتوانند ایران را پای میز مذاکره بکشانند اما قدرت فعال جبهه مقاومت و انسجام ملی و اقتدار دفاعی ایران گزینه فشار نظامی را از میز غربی ها حذف و محاسباتشان را مختل کرد؛ منطقه برای آمریکا ناامن شد؛ پارلمان عراق خروج امریکایی ها را تصویب کرد و عراقی ها آماده بزرگترین تجمع ضد آمریکایی شدند. حالا ایران و جبهه مقاومت جلوی دروازه های عصر جدید قرار دارند عصری که در آن آمریکا توسط جبهه مقاومت از منطقه اخراج و تنبیه می شود. رهبر کبیرانقلاب در خطبه نماز جمعه روز ۲۷/۱۰/۹۸ قواعد عصر جدید منطقه را تشریح کرد و سیلی دوم را محکمتر بر آمریکا و دولت های اروپایی نواخت.

مردم ایران هم با حضور پروشور و به یاد ماندنی خود اثبات کردند طرفدار انقلاب و طرفدار مقاومت فعال هستند و آمدند تا با سخنان رهبری دلگرم تر شوند، آمدند تا بگویند:سیلی ایرانی ها را فراموش نکنید، آمدند تا بگویند این سیر نورانی ادامه پیدا می کند، آمدند تا بگویند تنها راه ایستادن، مقاومت و نهراسیدن از دشمن است و ...

حجت الاسلام ایزدی، نماینده طلاب لنجان
دو نکته مهم در بیانات امام خامنه ای می توان برشمرد:
۱. زنده کردن مجدد و اهمیت دادن به موضوع حیات بخش حضور حماسی مردم در تشییع حاج قاسم سلیمانی؛
۲. یاد آوری دو یوم الله و دو روز بزرگ شهادت حاج قاسم و حضور میلیونی مردم و برای اولین بار هجوم به دیوار پوشالی ابهت امریکا.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قاسم سلیمانی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    0 0
    بسیار عالی
  • العبد IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 0
    رهبرا جانم فدایت