جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار سلامی

حوزه/ سردار سلامی در بیستمین کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ تهران، ملت ایران را استاد مایوس کردن دشمن خواند و گفت: شهیدان تمام زندگی ما هستند، بدون آن‌ها ملت می‌مرد، آن‌ها ایستادند و سپر بلای حوادث شدند و ملت را در فضای امن قرار دادند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،  سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر جمعه 27 دی ماه در بیستمین کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ که در دارالشهدای تهران برگزار شد، با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و عروج یافتگان سانحه هواپیما، گفت: تشکر می‌کنم از خانواده این عزیزان در جهت حمایت از رهبری و انقلاب.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه امروز تهران، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب کاری موسوی انجام دادند. امروز رهبر عظیم الشان با نشانه‌های الهی، ملت را به کاری ایمن، وادی سلم و سلام هدایت فرمودند و امت را به ایام اخیر دلالت دادند، آن خطبه‌های شوق افزا، امید بخش، با صلابت و پرشکوه که در آن عظمت و درخشش اسلام و شکست هیمنه استکبار متجلی بود، ذکر ایام الهی بود.

فرمانده کل سپاه افزود: رهبر ما با وقار، محکم، مستحکم، مومنانه، شجاعانه، شکوه حیدری را در مقابل هیمنه ظاهری استکبار نشان دادند؛ این ولایت یک ستاره است همان گونه که قرآن گفته در آسمان در شب تیره یک ستاره است که از ابتدای شب تا انتهای آن راه را یه ما نشان می‌دهد، امروز هم باز این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: خطبه‌های امروز تاریخی بود و نشان از تثبیت یک عظمت داشت، از اثبات یک شکوه، از نمایش یک حقیقت، و آن حقیقت این است که همواره حق بر باطل پیروز است؛ امام ما امروز آیات آسمانی را که در زمین تفسیر شده بود بیان کردند که چه عظمتی اتفاق افتاده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: ملت ایران امروز در حال ساختن یک تاریخ باشکوه نه فقط برای خود، بلکه برای جهان اسلام بود؛ امروز یوم الله بود، مردم ایران همیشه مفروضات دشمن را باطل می‌کنند، همه نگاه‌ها را خیره می‌کنند، این یعنی امت وسط، یعنی الگو، این امت در وسط یک میدان معرکه جهانی ایستاده بود و از شکست آشکار دشمن سخن می‌گفت، از یک فتح مبین برای مسلمانان و یک شکست خفت بار برای دشمن، ما باید در برابر این ملت خشوع و خضوع کنیم و از خدا تمنا کنیم برای این ملت فدا شویم.

سردار سلامی تصریح کرد: ملت ایران استاد مایوس کردن دشمنان است. این یک ملت استثنایی است، خدا را شکر که هنوز رایحه جهاد و شهادت در سرتاسر ایران استشمام می‌شود.

وی اضافه کرد: ملتی می‌بازد و تسلیم می‌شود و به زانو در می‌آید که از مرگ بترسد، اگر یک ملت در یک مقطعی از تاریخ سست شود و بلرزد، اگر از مرگ نترسد و به استقبال خطر برود و موت را جز سعادت نبیند، هرگز تسلیم نمی‌شود.

فرمانده کل سپاه افزود: راز جاودانگی ملت ایران در شهادت صدها هزار شهید است که امروز ۴۰۰۰ نفر از آن‌ها میزبان ما هستند؛ وقتی دوست داشتید در رکاب امام حسین(ع) فرزندانتان هدیه کنید، پس از مدت‌ها اثبات کردید، درود خداوند بر پدران و مادران این نسل فداکار که چشم و چراغ این امت هستید.

وی یادآور شد: شهیدان تمام زندگی ما هستند، بدون آن‌ها ملت می‌مرد، آن‌ها ایستادند و سپر بلای حوادث شدند و ملت را در فضای امن قرار دادند، آن‌ها هویت‌هایی جاری اند، آن‌ها نه فقط تاریخ بلکه آینده را ساختند، دیدید که افسردگی و پژمردگی در آن رجز خوان قبل از سیلی محکم.

سردار سلامی اضافه کرد: چند سال است که دشمن بر طبل تهاجم فرهنگی می‌کوبد و با تمام قدرت در فضای رسانه‌ای روح و روان ملت ایران را نشانه گرفته و به جنگ ملت ایران آمده، یک ملت را در محاصره قرار دهد به این امید که مردم با فلج اقتصادی مواجه شوند، تلاش کرده ملت ایران را با عملیات روانی از جنگ بترساند، تصور او تا قبل از ترور فرزند بزرگ ملت این بود که این تیر خلاص است بر پیکره نظام، او تصور میکرد بعد از این مردم ایران می‌شکنند، آزرده می‌شوند و پژواک صدای دشمن می‌شوند،

وی بیان کرد: ما در رصد این واقعیت‌ها را در نگاه دشمن می‌دیدیم، واقعیت‌هایی ساختگی، وقتی بیرق دار مقاومت به شهادت رسید، آن‌ها اول جشن گرفتند، اما بعد از حضور ۵۰ میلیون ایرانی، دشمنان ناتوان شدند و ناله می‌زدند و بعد ما را تهدید به زدن کردند، ما به اذن خدا عمل کردیم و نه سست شدیم نه غمگین.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز دیدید طبل جنگی که دشمن می‌نواخت، خاموش شد، امروز رهبر عزیز ما آرامش را به ملت هدیه کرد، روح همه آرام شد، درست است دو هفته سخت را پشت سر گذاشتیم، اما وعده خدا را فراموش نکنید که پس از سختی‌ها آرامش فرا خواهد رسید.

وی خطاب به  ملت ایران گفت: برای عزت شما، در کنار شما تا آخر ایستاده ایم، دشمنانمان از هر زمانی ضعیف ترند، تا شما هستید، باطل نیست، شما همه رویاهای دشمن را ابطال کردید.

تقدیم لوح یادبود به مادر سردار حاجی زاده

برپایه این گزارش، در ادامه این مراسم خانواده های شهدای منطقه ۱۷ لوح یادبودی را به مادر سردار حاجی زاده که از اهالی این منطقه است، اهدا کردند. همچنین از حسین طارمی یکی از همرزمان سردار سلیمانی که در جنایت تروریستی به شهادت رسیدند، تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha