چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرعشی نجفی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مرعشی گفت: علمای ما در طول تاریخ کتاب هایی در مورد فضائل ایشان نوشته اند و این مسئله حتی در بین علمای عامه نیز وجود دارد، اما متاسفانه برخی از آنها به چاپ نرسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مرعشی نجفی در حاشیه کنگره بررسی و بازخوانی ابعاد شخصیت امیرمومنان علی علیه السلام، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به لزوم و ضرورت پرداختن به ابعاد شخصیتی امیرالمومنین(ع) توسط روحانیون، اظهار کرد: علمای ما در طول تاریخ کتاب هایی در مورد فضائل ایشان نوشته اند و این مسئله حتی در بین علمای عامه نیز وجود دارد، اما متاسفانه برخی از آنها به چاپ نرسیده است.

تولیت کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) افزود: مرحوم والد ما هفتاد سال پیش کتاب احقاق الحق قاضی نورالله را تجدید چاپ کردند و شرحی برای آن نوشتند، اما به دلیل برخی حواشی، از جلد چهارم نام کتاب تغییر یافت و تا سی وشش جلد از این کتاب به چاپ رسید.

حجت الاسلام و المسلمین مرعشی با بیان مزیت های این کتاب در درج سخنان اهل سنت درباره حضرت علی(ع) گفت: وقتی کتاب به مطاعن رسید دیگر اجازه برای انتشار آن داده نشد، اما به توصیه برخی دوستان از بعضی منابع که پیش از این چاپ نمی گردید استفاده شد.

تولیت کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) اضافه کرد: تحریر دوم به نام موسوعه الامامه فی نصوص اهل سنت، انجام شد و تاکنون سی جلد آن چاپ شده که۱۰ جلد آن پیرامون مولا امیرالمومنین(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین مرعشی عنوان کرد: این کتاب در کردستان و حتی عربستان نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

وی ضمن ابراز تاسف از فراموش نمودن رسالت پرداختن به شخصیت امیرمومنان(ع) برگزاری چنین کنگره هایی را بسیار اثربخش دانست و خاطر نشان کرد: با برگزاری چنین کنگره هایی عده ای به خود می آیند و دنبال این کار می روند.

تولیت کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) همچنین از اقدامات آیت الله العظمی مظاهری در حوزه اصفهان تقدیر کرد و افزود: ایشان توانسته است در حوزه اصفهان طلاب خوبی تربیت نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha