سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جمهوری اسلامی ایران

حوزه/ ما در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار داریم و این گفته رهبر معظم انقلاب است که در حد یک شعار نیست و مبنای مطالعاتی و فلسفی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مسعود فاضل، در نشست سیاسی با عنوان «امروز ایران در کجای جهان ایستاده است؟» در جمع طلاب مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد، به اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت: تمام اتفاقات اخیر امتحان الهی است و ملتی که قرار است تمدّن ساز باشد باید خود را برای برنامه های بزرگ آماده کند، لذا در مقابل مشیّت الهی تسلیم هستیم و از خداوند می خواهیم به برکت خون شهدا، خاندان رسالت و حضرت فاطمه زهرا به ما توفیق عنایت فرماید و ما را از رهروان واقعی ایشان قرار دهد.

وی به جایگاه ایران در جهان کنونی اشاره کرد و افزود: ما در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار داریم و این گفته رهبر معظم انقلاب است که در حد یک شعار نیست و مبنای مطالعاتی و فلسفی دارد. تمدّن مشرق زمین به رهبری ایران بعد از ۱۴۰۰ سال سربلند کرده و این بار نه در حجاز، بلکه در سرزمینی که ریشه های تمدّنی قوی دارد و در جهت پیشبرد اهداف اسلام پیشتاز بوده است.

این کارشناس سیاسی افزود: ایرانی ها در آغاز اسلام باعث شدند که اسلام با زبان و ادبیات فارسی به مشرق زمین نفوذ کند و این سابقه تاریخی یک پشتوانه قوی است که فرهنگ و تمدّن غرب را زیر سوال برده است و در حال پیشروی است و با قدرت تمدّن ها را یکی پس از دیگری در خود استحاله می کند؛ لذا تمدّن لیبرال سرمایه داری در اوج خود با چالش های بسیاری مواجه است.

فاضل به آغاز حرکت یک تمدّن توسط ایرانی ها اشاره کرد و گفت: ما در آغاز ایجاد و حرکت تمدّنی هستیم که تئوری آن را در دست داریم و برای ساختمان آن نیروپروری می کنیم. در آینده جهان با تمدّنی مواجه می شود که اتاق فکر آن قرآن و مبنای آن عترت است، ما بر اساس اسلام ناب، تمدن می سازیم و این تمدن در عرصه های مختلف اعم از علم، فرهنگ، صنعت و ... دنیا را به دشمنی با ما وادار می کند.

وی بیان کرد: از روز اول که شعارهای اولیه انقلاب بلند شد و فریاد زده شد «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» دشمن شمشیر خود را از رو بست و هر چه در توان داشت در عرصه ی نظامی با حمایت کل جهان آورد تا اجازه ندهد این تمدّن در عرصه بین الملل قد علم کند ولی سودی نبرد جز اینکه این حکومت و افراد منتسب به آن مقتدرتر، ثابت قدم تر و با استقامت بیشتری پیش رفتند و علت آن است که اتاق فکر این تمدّن قرآن است و درون قرآن آیاتی است که افراد تمدّن ساز آن را استوار می سازد که غیرقابل نفوذ هستند لذا دست از دشمنی برنمی دارد و می ایستد تا زمانی که ریشه این تمدّن ناب اسلامی را بزند.

 فاضل به اهمیت مطالعه و تحلیل و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که در زمان ظهور امام عصر(عج) ایشان به کعبه تکیه می دهند و بیانیه جهانی خود را قرائت می کنند؛ ولی فقیه، امروز مسلم امام حسین علیه السلام است. به عنوان نماینده امام عصر(عج) بیانیه مقدماتی برای بیانیه اصلی و جهانی را صادر کرده است، لذا بیانیه ایشان باید سطر به سطر خوانده شود و در کام یک یک ایرانیان بنشیند و عمل آنها مشخص شود و در چهل سال آینده از درون آن افکاری خارج شود که برای پیاده کردنش سر از پا نشناسند.

وی به بخش هایی از بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خامنه ای دستاوردهای انقلاب تا به امروز را می شمارد و هفت توصیه برای چهل سال آینده و برای رسیدن به هدف نهایی که ایجاد تمدّن نوین اسلامی است برمی شمارد و دشمن زودتر از همه آن را خوانده است تا بفهمد ما در چه فکری هستیم و برای ایجاد تمدّن اسلامی چه می خواهیم بکنیم تا موانع آن را ایجاد کند تلاش می کند چنین اتفاقی نیفتد.

فاضل، علت عصبانیت دشمن را افول تمدّن غرب بیان کرد و گفت: دشمن در تمدّن ایجادی خود دنیایی را ساخت که در آن انسان را به جای خدا گذاشت و نهایتاً این جهان مبتنی بر اومانیسم دچار چالش های بسیار بزرگی شد که هیچ پاسخی برای آن ندارد و از آنجایی که پل های پشت سر خود را خراب کرده است و راه حلی برای نجات خود ندارد، از سربرآوردن تمدّن رقیب به شدّت عصبانی است و به هر شکلی و عنوانی می کوشد از آن جلوگیری کند، لذا جنگ ما یک جنگ تمدّنی است و یک جنگ نامتقارن است.

وی به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در میان مردم قم اشاره کرد و گفت: ایشان بارها در سخنرانی خود تأکید کرده اند که دشمن را بشناسید و یکی از وظایف مردم را آگاهی از نقشه دشمن و شیوه های مقابل با آن دانسته اند زیرا به جدّ معتقد هستند که اگر مردم کم بیاورند و خسته شوند و پشتیبانی خود را رها کنند دیگر چیزی به اسم جمهوری اسلامی باقی نمی ماند.

 فاضل به عرصه های ورود دشمن اشاره کرد و گفت: در هر یک از عرصه هایی که دشمن ورود می کند و دچار شکست می شود از راه دیگر وارد می شود، وقتی دشمن فضا را با توجه به آشوب های اخیر در ایران، عراق و لبنان مناسب دید تصمیم گرفت مؤلفه قدرت ایران یعنی راهبرد نفوذ منطقه ای ایران را بگیرد بنابراین سردار حاج قاسم سلیمانی که این نفوذ را عملیاتی می کند، حذف می کند.

وی، خیالات دشمن را در پایان کار ایران با ترور سردار سلیمانی بیان کرد و گفت: دشمن به شدّت عصبانی است، زیرا تمام خیالات خود را با ترور سردار به یکباره از دست داد و دید که شهید سلیمانی باعث اتحاد بیشتر ایران و عراق شده است و آنچه در مجلس عراق تصویب شد شاید اگر چنین اتفاقی نمی افتاد و شهادت سردار و ابومهدی نبود تا ده سال آینده هم خروج آمریکا از عراق تصویب نمی شد.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: انتقامی که ایران از آنها گرفت، اقدامی بود که ۷۰ سال هیچ دولتی نتوانسته بود انجام دهد، حتی در زمان شوروی که رجز می خواندند و تا جنگ اتمی هم پیش رفتند، اما نتوانستند و نشستند پای میز مذاکره که در تاریخ به بحران کوبا شناخته می شود، اما امروز ایران با اقتدار تمام قدرت تصمیم گیری آمریکا را به هم زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha