پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مهدی اسدالله زاده ، مدیر مدرسه علمیه جاجرم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه محمودیه فاروج گفت: با توجه به تبلیغات سوء علیه ارزش‌های اخلاقی و انقلابی و همچنین مسائل دینی، امروزه بیش از هر زمانی حضور روحانیون و طلاب در بین دانش آموزان احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی اسدالله زاده، امروز در نشست همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش، ضمن تأکید بر لزوم همکاری و تعامل بین این دو نهاد فرهنگی، آن را بسیار اثربخش در روند تربیتی و تهذیبی دانش آموزان دانست.

وی با اشاره به اهمیت تعامل بین این دو نهاد ارزشی، اظهار کرد: با توجه به تبلیغات سوء علیه ارزش‌های اخلاقی و انقلابی و همچنین مسائل دینی، امروزه بیش از هر زمانی حضور روحانیون و طلاب در بین دانش آموزان احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدالله زاده با اشاره به حضور تعدادی از طلاب حوزه در مدارس شهرستان برای اقامه نماز و پاسخگویی به مسائل دینی، آمادگی کامل حوزه‌های علمیه را برای خدمت‌رسانی به دانش آموزان اعلام کرد.

وی خواستار فراهم شدن شرایط جهت حضور پررنگ طلاب در مدارس آموزش‌وپرورش شد و گفت: همچنین با توجه به نزدیک شدن زمان پذیرش حوزه علمیه، برنامه‌ریزی شود تا جلسه توجیهی برای مدیران و معاونین تربیتی مدارس متوسطه یک و دو در سطح شهرستان برگزارش شود.

در این نشست، سرپرست اداره آموزش‌وپرورش شهرستان فاروج نیز آمادگی خود را جهت استمرار و تقویت همکاری‌های بین دو نهاد حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش اعلام و نسبت به تعامل روزافزون حوزه و آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

گفتنی است، مدرسه علمیه محمودیه فاروج دارای ۵۰ طلبه است که در پایه‌های اول تا چهارم حوزه مشغول به تحصیل هستند.

در این مدرسه علمیه هفت استاد کار تدریس به طلاب را بر عهده دارند که از این تعداد دو نفر استاد اعزامی و پنج نفر استاد حق‌التدریس هستند.

شایان ذکر است، حوزه علمیه خراسان هزار و ۲۰۰ سال قدمت داشته و اکنون با بیش از ۳۰ هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۵ به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقا یافت.

امسال در این استان بیش از دو هزار و ۵۰۰ طلبه در ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در حال تحصیل هستند.

همچنین امسال حدود ۱۶۰ استاد اعزامی و حق‌التدریسی در حوزه علمیه استان فعالیت می‌کنند و از این تعداد ۴۰ استاد اعزامی هستند که به‌صورت تمام‌وقت بین طلاب بوده و تدریس دروس مختلف را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha