پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ایران و آمریکا در حرکت به‌سوی آینده در دو خط موازی حرکت می‌کنند و هیچ‌گاه به هم نخواهند رسید و از دشمنی‌شان کاسته نخواهد شد، اما در این میان ضعف روحیه انقلابی و نگاه منفعلانه سبب جری شدن استکبار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به اقدامات مذبوحانه و عنودانه اخیر آمریکا علیه ایران اسلامی، اظهار کرد: روشن است که دشمنی و عداوت آمریکا با مردم و انقلاب ایران نه‌تنها کم نشده بلکه افزایش هم یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه نکته که دشمنی و تقابل مداوم است، ایران و آمریکا در حرکت به‌سوی آینده در دو خط موازی حرکت می‌کنند و هیچ‌گاه به هم نخواهند رسید و از دشمنی‌شان کاسته نخواهد شد مگر این‌که آمریکا دست از استکبار و تخاصم بردارد که این محال است.

این استاد حوزه اضافه کرد: چون آمریکا ذاتاً شیطان است و ذاتی شیئی از او جدا نخواهد شد یا باید ایران انقلابی به‌عنوان نماینده اسلام ناب محمدی از اسلامیت و آرمان‌های خود کوتاه بیاید که این هم شدنی نیست مگر این‌که سیرت انقلاب اسلامی دیگر موجود نباشد.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: اگر در برخی اوقات و در ابعاد محدود و زمان محدود مانند مذاکرات هسته‌ای دو کشور در مقابل هم می‌نشینند اولاً باید دید چه قصور و تقصیری در حرکت انقلابی ما وجود داشته است که کار به اینجا کشیده شده است؟ مثل مذاکرات هسته‌ای که محصول فتنه ۸۸ و عدم روحیه انقلابی و نگاه منفعلانه دولت‌ها، به غرب بوده است.

وی اضافه کرد: ثانیاً آن مذاکرات نیز قطعاً باید مصداق نرمش قهرمانانه باشد؛ مانند فن ّ خاک شدن در کشتی که به قصد تنفس برای ادامه مبارزه و گرفتن دامن حریف برای ضربه فنی کردن او و غلبه نهایی بر اوست.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: این نگاه و منطق، مورد پذیرش عقل سلیم و معارف قرآنی و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام و همه آزادیخواهان جهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha