جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معصومه نصیری

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران تصریح کرد: بی شک رسانه ها در ترویج اعتقاد و باور به "قوی شدن" ایران اسلامی و تزریق روحیه امید و خودباوری در جامعه نقش بسیار مهمی برعهده دارند.

معصومه نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تقویت توان داخلی تنها ناظر به سخنان ایشان در نمازجمعه باشکوه اخیر نبوده است، ابراز داشت: نگاهی به روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب و بندهای مختلف آن مؤید این حقیقت است که جدی ترین و مؤثرترین اقدام جهت توسعه ایران اسلامی، خودباوری و قوی شدن در ابعاد و عرصه های مختلف است.

وی با بیان این که رسانه در بازتولید تفکر خودباوری یا عدم خودباوری نقش جدی ایفا می کند، تصریح کرد: همان گونه که رسانه های خارجی بر دمیدن نااُمیدی و مأیوس شدن از آینده و نیز بدبینی نسبت به شرایط موجود متمرکز شده اند، رسانه های داخلی ضمن ایفای وظیفه دیده بانی و گوشزد نمودن نقاط ضعف می بایست نسبت به تقویت روحیه خودباوری و انعکاس مطلوب دستاورهای کشور اقدام کنند.

این پژوهشگر و فعال رسانه ای همچنین با بیان اینکه این نگاه در رسانه که خبر خوب، خبر بد است باید اصلاح شود، گفت: رهبر معظم انقلاب راه حل مشکلات کشور را قوی شدن عنوان کرده اند و قوی شدن نیازمند نگرشی است که قدرتمند بودن و قدرتمند شدن را دغدغه مندانه پیگیری کند.

وی اضافه کرد: طبعاً در این راستا دیگر جریان و گروه و حزب، اولویت دوم قرار می گیرد، چرا که خط کش و معیار برای سنجش افراد باید میزان وفاداری شان برای تقویت ایران جهت قوی شدن باشد.

نصری همچنین گفت: رسانه با انعکاس بی امان نقاط ضعف بدون پرداختن به نقاط مثبت و پیشرفت ها، می تواند نگاه "ما نمی توانیم" را تقویت کند و این در حالی است که بیانیه گام دوم بر مساله "ما می توانیم" تاکید ویژه ای دارد. ما می توانیم یعنی ما قوی خواهیم شد و هیچ مانعی نمی تواند این عزم و اراده را متوقف یا مخدوش کند.

وی در ادامه با تاکید بر این که سیاستگذاری رسانه ای و پیوست رسانه ای تمام اقدامات در کشور باید منطبق با تقویت داشته ها و گوشزد نمودن ضعف ها در راستای قوی تر شدن باشد، خاطرنشان کرد: در روزگاری که دستگاه رسانه ای دشمن در جنگ تمام عیار و همه جانبه رسانه ای سعی در انحراف افکار عمومی آن هم با ارائه اطلاعات نادرست دارد، رسانه های داخلی بازوان قدرتمندی خواهند بود که نه هم صدا با دشمن بلکه در مقابل او جریان ساز بوده و نقش آفرینی خواهند کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران در خاتمه بیان داشت: "ما می توانیم" و "باید قوی شویم" در این میان، دو دستور کار جدی تمام دستگاه های تصمیم ساز، اجرایی و نیز رسانه هاست تا به این وسیله ما وارد مرحله تمدن سازی شویم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha