جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انجمن اسلامی منیتوبا نخستین مرکز تدفین اسلامی را می سازند

حوزه/ به گفته انجمن اسلامی منیتوبا، این نهاد با راه اندازی یک رویداد خیریه در آخر هفته، با جمع آوری 60  هزار دلار کمک مالی از سوی اهدا کنندگان، نخستین مرکز تدفین اسلامی را راه اندازی خواهد کرد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، انجمن اسلامی منیتوبا در کانادا، که برای راه اندازی یک مرکز تدفین اسلامی نیاز به 600 هزار دلار دارد، رویداد خیریه ای در آخر هفته برگزار می کند.

ادریس الباکری ، رئیس انجمن اسلامی منیتوبا  می گوید که این گروه با توجه به تقاضاها و برای کمک به جمع آوری بودجه برای ساخت اولین مرکز تدفین اسلامی در ایالت دست به برگزاری جشن خیریه زده اند.

ادریس البکری ، رئیس انجمن گفت: برای ساخت و تجهیز مرکز تدفین اسلامی به 600،000 دلار نیاز داریم.

طبق اعلام وب سایت، از صبح شنبه ، این گروه حدود 450،000 دلار جمع آوری کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مرکز تا ماه مارس آینده در وینیپگ آماده شده و گفت: ما چندین دهه در این رابطه به جامعه خدمت کرده ایم و وقتی یکی از مسلمانان فوت می کند اقدامات پس از مرگ را به شیوه اسلامی انجام می دهیم، اما با افزایش جمعیت مسلمانان در این رابطه به مشکل برخورده ایم.

به گفته وی هر هفته یک مراسم تشییع جنازه در این محل برگزار می شود.  

 البکری گفت:  ما در حال انجام کارهای خیریه هستیم که در آن افراد می توانند از طریق تلفن به شیوه ای قدیمی با ما تماس بگیرند و کمک های مالی شان را اهدا کند. فرصت هایی برای جامعه برای درک بهتر این پروژه وجود خواهد داشت ، زیرا رهبران پروژه و اعضای کمیته مصاحبه هایی انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: تدفین مسلمانان نسبت به برخی فرهنگ ها و مذاهب آداب و رسوم کمی متفاوت دارد. به عنوان مثال ، جسد در حدود 48 ساعت پس از مرگ دفن می شود. امیدواریم که این مرکز روند کار را بسیار کارآمدتر از گذشاه کند و به خانواده زمان بیشتری برای سوگواری بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha