جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد ژنو تحت مدیریت دولت سوئیس قرار می گیرد

حوزه/ مدیریت و نظارت بر بزرگترین مسجد سوئیس که در سال ۱۹۷۸ توسط پادشاه سابق سعودی افتتاح شد و گنجایش ۱۵۰۰ نمازگزار را دارد، به مقامات سوئیسی سپرده شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از swissinfo، بزرگترین مسجد سوئیس که اخیرا محور مجادلات زیادی بوده، قرار است تحت مدیریت دولت سوئیس قرار بگیرد.

«محمد بن عبدالکریم العیسی»، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام، یک نهاد شکل گرفته توسط عربستان سعودی اخیرا ضمن اعتراف به این امر گفته است: زمان آن رسید که مسجد ژنو به یک نهاد اجرایی سوئیسی که نماینده آن یک هیات رئیسه منتخب است سپرده شود.

وی گفت ، مدیریت و تأمین مالی این مسجد که در محله پتیت ساکونکس در ژنو واقع شده باید توسط مسلمانان سوئیسی انجام شود و اشخاص و اعضا می توانند با اهدای کمک های خصوصی بودجه مسجد را تامین سازند.

گفتنی است بودجه ساخت این مسجد توسط عربستان سعودی تأمین شده و سال ها تحت نظارت این پادشاهی قرار داشته است.   این مسجد در سال ۱۹۷۸ توسط خالد بن عبدالعزیز پادشاه سابق سعودی افتتاح شد و بزرگترین در سوئیس است که گنجایش حداقل ۱۵۰۰ نمازگزار را دارد. مقامات فرانسوی و سوئیسی از احتمال وجود روابطی میان این مسجد و گروه های افراط گرای وهابی نگرانی هایی داشتند.

  در سال ۲۰۱۵ یک خبرگزاری ژنو گزارش داد که ۲۰ جوان افراطی چندین ماه در این مسجد حضور داشتند که دو نفر از آنها گفته می شود به سوریه سفر کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha