جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم درهای باز مسجد با قدمت 170 سال در بنگلور + تصاویر

حوزه/ بانیان مسجدی با ۱۷۰ سال قدمت در بنگلور هندوستان، مراسم «روز درهای باز» برگزار کرده و از پیروان ادیان و مکاتب مختلف خواستند در این گردهمایی شرکت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از news۱۸، در یک اقدام کم سابقه در هندوستان، مسجد جامع با قدمت ۱۷۰ سال در بنگلور، درهایش را به روی صدها هندو، مسیحی و حتی چند سیک گشود.

مسجد باشکوه بنگلور روز یکشنبه درهای خود را به روی پیروان مذاهب و مکاتب دیگر باز کرد تا گفتگوهای بین ادیانی را ترویج کند و باعث شود غیرمسلمانان دین اسلام و کارکردهای مسجد را بهتر درک کنند.

این رویداد با نام «روز بازدید از مسجد من» یک ابتکار نسبتا نادر است که توسط گروه رحمت تین و بنگلور برای حضور غیرمسلمانان در مسجد برپا گردید. درحالی که برگزارکنندگان نزدیک به ۱۷۰ غیرمسلمان را برای بازدید از مسجد ثبت نام کرده بودند اما عصر یکشنبه بیش از ۴۰۰ نفر از مردم مشتاق وارد مسجد شده و از بخش های مختلف این مسجد قدیمی دیدن کردند.

 این بازدید کنندگان شامل افرادی از اقشار مختلف مانند کارشناسان، تجار ، دانشجویان ، نویسندگان ، زنان خانه دار و افراد بازنشسته بودند. سازمان دهندگان از همه بازدید کنندگان خواسته بودند که در رابطه با سیاست صحبت نکنند و یا درباره اختلاف نظر بر سر قانون اصلاح شهروندی و ثبت ملی شهروندان بحث نکنند.

این بازدید شامل گشت و گذار در مسجد ، نماز و  تور مسجدگرمی و در نهایت شرکت در مراسم نهار بود.

آماندیپ سینگ ساندها یک نویسنده بنگلوری با توصیف این تجربه نادر گفت: این یک ابتکار عمل عالی بود، هرچند برای اینکه همدیگر و سیستم های دینی و ایمنی یکدیگر را بهتر درک کنیم راهی طولانی در پیش داریم.

به گفته نماینده گروه رحمت تاکید کرد که این رویداد یک گردهمایی کاملا غیرسیاسی بوده و هدف آن تنها درک بهتر مردم از زندگی و فرهنگ اسلامی می باشد.

وی افزود: ما کسانی را داریم که حتی نمی دانند مسجد چه کارهایی انجام می دهد و به همین جهت نیز قصد داریم در روزهای آینده بازدیدهای بیشتری برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha