پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 882212
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
آفریقا امروز

حوزه/ برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی با مروری بر وضعیت الجزایر پس از بوتفلیقه به بحث و بررسی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری الجزایر و لزوم بازگشت میراث و قطعات هنری تاراج رفته آفریقا در دوران استعمار اروپایی ها به مبدا خود خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی ضمن گفت و گو پیرامون مواضع اروپا و استعمار فرانسه در الجزایر و تاکید بر پیشینه استعمارستیزی مردم این کشور به نقد و بررسی لزوم تسهیم کشورهای مبداء از درآمدهای ناشی از نمایش آثار هنری آفریقا در اروپا می پردازد.

این برنامه همچنین با نگاهی به وضعیت الجزایر در زمان رئیس جمهوری عبدالعزیر بوتفلیقه که حدود 20 سال بر این کشور حکومت کرد، دلایل اعتراض ها در الجزایر و در نهایت کناره گیری بوتفلیقه را مورد واکاوی قرار می دهد.

بررسی خواسته های مردم معترض الجزایر، نگاهی به چشم انداز آینده الجزایر با روی کار آمدن عبدالمجید تبون رییس جمهوری جدید این کشور و واکاوی وضعیت اقتصادی الجزایر و چالش هایی که با آن مواجه است از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه به شمار می رود.

«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 30 دی ماه ساعت 19:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 14:00، پنجشنبه ساعت 00:03 بامداد و 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha