جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) دفاع از ولایت را یک تکلیف و فریضه می دانستند و از هر فرصتی برای دفاع از امیرالمومنین(ع) استفاده می کردند، ما نیز باید از این امر الگو بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، صبح امروز در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزار شد گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگترین الگوی عملی ولایت پذیری هستند، تا آنجا که جان خود را در این راه گذاشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین بیان کرد: این بانوی برجسته، دفاع از ولایت را یک تکلیف و فریضه می دانستند و از هر فرصتی برای دفاع از امیرالمومنین(ع) استفاده می کردند، ما نیز باید از این امر الگو بگیریم.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک زن در جامعه زمان خود نقش اجتماعی بسیار مهمی داشته اند و اگر خواسته باشیم فاطمی باشیم باید حضرت را الگو قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) نورش را از خدا گرفته و نوری که متصل به منبع اصلی است تمام نمی شود، اظهارکرد: رضایت و غضب خدای متعال نسبت به مردم در رضایت و خشنودی حضرت زهرا (س) گره خورده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: در آیات و روایات سفارش های فراوانی بر تحکیم پایه های زندگی انجام شده و زوجین باید با توجه به الگوهای مناسب برای حفظ و حراست این حریم مقدس تلاش کنند و این الگو برداری را می توانند از زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) داشته باشند.

وی ادامه داد:نگاه ساده و بدون تشریفات حضرت فاطمه زهرا (س) در مسئله ازدواج، مهریه و جهیزیه نیز باید الگوی امروز تمام خانواده ها قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha