جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل، بصیرت و روشنگری

حوزه/ استاد حوزه خواهران گفت: تقوا، بصیرت و ولایت مداری در سراسر زندگی سردار سلیمانی به چشم می‌خورد، از این رو هم حیاتش و هم شهادتش برای دنیای اسلام منشا خیرات زیادی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، معصومه طاهری به مناسبت ایام فاطمیه و بزرگداشت سردار سلیمانی، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل بیان کرد: معیار تشخیص یک انقلابی تمام عیار این است که در هر شرایطی بصیرت داشته باشد، زیرا بصیرت سبب معرفت انسان نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) می شود و قطعا چنین انسانی ولایت مدار بوده و در موقعیت‌های مختلف گوش به فرمان ولایت خواهد بود.

وی ادامه داد: تقوا، بصیرت و ولایت مداری در سراسر زندگی سردار سلیمانی به چشم می‌خورد، از این رو هم حیاتش و هم شهادتش برای دنیای اسلام منشا خیرات زیادی بوده است.

استاد حوزه خواهران تاکید کرد: خداوند دو حجت ظاهری و باطنی برای هدایت انسان آفریده است و حجت ظاهری که اهل بیت(علیهم السلام) هستند، زمانی به کار می آید که انسان از قدرت عقل، اراده و اختیار خود به عنوان حجت باطنی کمال استفاده را ببرد.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(علیه السلام) که "ما حجت خداوند بر روی زمین هستیم و مادرمان زهرای اطهر حجت خدا بر ماست" تصریح کرد: این روایت نشان دهنده جایگاه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در میان ائمه اطهار است؛ همچنین امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمودند که ما در حوائجمان به مادرمان متوسل می شویم. این روایات از زبان امام معصوم بیانگر جایگاه رفیع الهی آن حضرت فاطمه(سلام الله علیها)است که در ساختار هستی منشا برکات خاصی هستند.

طاهری با اشاره به رابطه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و شب قدر در روایات خاطر نشان کرد: در روایت آمده  است که هرکس حضرت را آن گونه که حق شناخت ایشان است بشناسد، فیض لیلة القدر را درک کرده است؛ بنابراین کسی می تواند به عظمت شب قدر به عنوان شب تعیین کننده مقدرات خود پی ببرد که جایگاه واقعی حضرت را در عالم هستی بشناسد.

انتهای خبر313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha