پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ معاون آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین(ص) گفت: ایام فاطمیه برای نسل امروز ما درس معارف اهل بیت علیهم‌السلام صبر و مقاومت در راه ولایت و درس ایستادگی برای دفاع از اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام سید احمد رضوی، معاون آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین(ص)، ظهر امروز در همایش دانش افزایی معارف فاطمی که در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله علیها که ملک و ملکوت ستایشگر کمالات، فضایل و وجود نورانی ایشان هستند، مدافع حقیقی ولایت و والاترین مقتدا برای اطاعت و دفاع از حریم مقدس ولایت است؛ دفاع آگاهانه، جانانه و همه جانبه او درواقع دفاع از ولایت خداوند و دین حق بود.

وی با بیان اینکه معارف فاطمی منشور جامع اسلام ناب محمدی است، اظهار کرد: باید از معارف، اخلاق و سیره فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در همه عرصه‌های زندگی به ویژه استحکام بنیاد خانواده استفاده کرد، چرا که سیره سیاسی و اجتماعی حضرت به عنوان الگوی بصیرت سیاسی یک زن کامل در دفاع از ولایت است.

حجت‌الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در دوران حصر اقتصادی به عنوان مشاور ارشد رسول خدا صلی‌الله علیها و آله سنگ صبور و یار مقاوم ایشان بودند.

وی با اشاره به اقدامات حضرت فاطمه سلام‌الله علیها برای ماندگاری معارف دینی، گفت: حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در مقطع هجرت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه آله و پس از ارتحال نبی مکرم اسلام مقاومت کرد تا معارف و آموزه‌های پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله با محوریت ولایت ماندگار و جاوید بماند.

استاد حوزه اضافه کرد: ایام فاطمیه برای نسل امروز ما درس معارف اهل بیت علیهم‌السلام صبر و مقاومت در راه ولایت و درس ایستادگی برای دفاع از اسلام دارد، بنابراین باید از حضرت بیاموزیم که در فراز و فرودهای زندگی ثابت قدم در برابر امتحان الهی، سربلند و پیروز باشیم.

وی به درس‌آموزی از شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله علیها اشاره کرد و افزود: از حضرت زهرا(س) در همه عرصه‌ها درس توحید، عدالت، بندگی خدا، تقوا، معنویت، ولایت‌مداری، بصیرت، اخلاص و تیزگامی در مسیر انجام تکلیف الهی را می‌آموزیم.

حجت‌الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در دوران ارتحال پیامبر اکرم(ص) در واقع به عنوان پایگاه اصلی ولایت و محور اصلی بصیرت و روشنگری بود و در این راه آزار و اذیت فراوانی را تحمل کرد و عقلانیت را با عاطفه و حماسه آمیخته کرد تا ولایت ماندگار بماند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه سلام‌الله علیها پایگاه دفاع از ولایت بود، گفت: حضرت فاطمه سلام‌الله علیها عقلانیت، عاطفه و حماسه را در کنار تربیت، عرفان و عبادت الهی به کار گرفت و حکمت‌های حضرت در خطبه‌های وی تبلور دارد.

این استاد حوزه تصریح کرد: زهرای اطهر(س)، هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی را بر پایه تحصیل باورها و ارزش‌های الهی با محوریت ولایت عجین کرده بود و فلسفه احکام را در عرصه زندگی با اطاعت‌پذیری از ولایت آمیخت و در حقیقت ولایت را محور همه احکام و آموزه‌های اسلام می‌دانست.       

انتهای حوزه/                                   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha