جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه مدیران مدارس علمیه استان کرمانشاه

حوزه / مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی مکتب اخلاص و عمل است و باید به عنوان الگو برای نسل حاضر و آینده به نحو مطلوب معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، چهارشنبه دوم بهمن ماه، در جلسه مدیران مدارس علمیه استان کرمانشاه، با تسلیت  ایام فاطمیه(س) و شهادت سپهبد شهید سلیمانی، گفت:  غم از دست دادن مالک اشتر ولایت هنوز بر دل ها سنگینی می کند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: شاکله شخصیتی سردار دل ها به نقل از یکی از روانشناسان با فرمول های مادی و طبیعی قابل تطبیق نیست، بلکه لازم است واژه جدیدی در علم روانشناسی برای شناخت ابعاد و زوایای روحی و روانی او ابداع کرد.

حجت الاسلام ایرانی افزود: ولی امر مسلمین تاکید فرمودند که سردار شهید را باید به چشم یک مکتب، راه و مدرسه درس آموز نگاه کنیم.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی مکتب اخلاص و عمل استو باید به عنوان الگو برای نسل حاضر و آینده به نحو مطلوب معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر صفات ارزشمند سردار شهید سلیمانی ارادت و علاقه به علماء و بزرگان بود، اظهار داشت: سردار شهید هرگاه از راه زمینی وارد کشور می شد با توجه به احترامی که برای نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه قائل بودند، در صورت داشتن امکان، به دیدار آیت الله علما می رفت و یا از طریق فرمانده سپاه استان ابلاغ سلام می کرد.

حجت الاسلام ایرانی، سردار سلیمانی را تربیت یافته مکتب امامین انقلاب خواند که به دست اشق الاشقیاء به شهادت رسید، اظهار کرد: امتیاز مکتب امام(ره) که همان مکتب اصیل اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) است، تربیت انسانهای وارسته است، وگرنه در سایر مکاتب این چنین ستارگانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عصارۀ فضائل مالک اشترها، میثم تمارها، و حبیب بن مظاهرها را در عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) خصوصا در حاج قاسم سلیمانی به عینه مشاهده و واقعا متجلی بود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان با تاکید بر اینکه اگر به دنبال حفظ معنویت و نشاط روحی و روانی طلاب هستیم باید ارتباط آنان با شهدا تقویت شود، گفت: طلابی که در مسیر شهدا قرار گرفتند و ارتباط معنوی پیدا نمودند، در مسیر رسیدن به کمالات و عمل به تکلیف موفق و مثمر ثمر بودند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha