چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدرسه علمیه تاکستان

حوزه/ معاون پشتیبانی ومنابع انسانی حوزه های علمیه کشور به فاز دوم ساختمان مدرسه علمیه تاکستان اشاره کرد و گفت: مراحل ساخت و تجهیز فاز دوم این مدرسه در مرحله اجرایی است که امیدواریم با تأمین منابع مالی هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سید مصطفی حسینی نژاد، عصر امروز در بازدید از مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان ور دیدار با مدیر و طلاب این مدرسه، گفت: متاسفانه در دی ماه سال ۹۶ این مدرسه که یادگار عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله شالی بود، مورد تهاجم و هتک حرمت اراذل و اوباش قرار گرفت، اما امروز مشاهده می کنیم که طلاب و اساتید  این مدرسه با صلابت و با اقتدار به دروس خود می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان هیچ گاه نخواهند توانست که بین روحانیت و مردم فاصله بیاندازد؛ ملت ایران بارها ثابت کرده اند که در عرصه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشگام و پشتیبان نظام و رهبری هستند.

معاون پشتبانی و منابع انسانی حوزه های علمیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله شالی و آیت الله باریک بین، بیان کرد: طلاب جوان علاوه بر فراگیری دروس، باید با تحقیق و پژوهش بتوانند ابعاد زندگی علمایی نظیر مرحوم آیت‌الله موسوی شالی  وآیت الله باریک بین  را بررسی کنند تا بیش از پیش با این بزرگان آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: نگاه معاونت پشتیبانی و منابع انسانی حوزه های علمیه کشور، تخصیص منابع  مالی به مدارس علمیه به صورت عدالت است و همه برنامه ها بر اساس مقررات و آیین نامه های ابلاغی از سوی مدیر حوزه های علمیه کشور اجرا می شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: آیت الله اعرافی شخصا به بنده ماموریت دادند که از این مدرسه بازدید و مشکلات موجود را به استحضار ایشان برسانم.

 وی به فاز دوم ساختمان مدرسه علمیه تاکستان اشاره و خاطرنشان کرد: مراحل ساخت و تجهیز فاز دوم این مدرسه در مرحله اجرایی است که امیدواریم با تأمین منابع مالی هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

 حجت الاسلام حمید علی بخشی، مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان نیز بیان کرد:  امروز طلاب این مدرسه در حجره‌های پنج نفره حضور دارند، لذا اتمام این پروژه می‌تواند تاثیر بسیاری بر روند رشد حوزه تاکستان داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۶ طلبه در مدرسه علمیه تاکستان تحصیل می کنند که امیدواریم با حمایت های مسئولین قسمت غربی آن نیز به بهره برداری برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha