جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای آغاز شد

حوزه/همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته» پیش از ظهر امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته» پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله امامی کاشانی و اساتید حوزه علمیه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به اهمیت بحث انتظار در نگاه رهبر معظم انقلاب پرداخته و بیان کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب روی رویکرد مهدویت و انتظار بسیار تاکید شده و زمانی می توان در این راستا موفق بود که با پژوهش و نه با شتاب زدگی اقدام کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد دبیر علمی این همایش مطرح کرد: ۲۰ کرسی و نشست علمی در مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی در شهرهای مختلف قم، تهران و مشهد پیرامون این همایش برگزار شده و قریب به ۳۰۰ مقاله علمی تدوین شده است، این نشست ها و کرسی ها در قالب دو جلد و مقالات در قالب چهار جلد و چکیده مقالات در قالب یک جلد کتاب تجمیع شده است.

در ادامه آیت الله امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران ویژه همایش به بیان مطالبی پیرامون نگاه دیگر ادیان به مهدویت و بررسی آن در احادیث پرداخت.

گفتنی است،  در ادامه این همایش کمیسیون های تخصصی از ساعت ۱۰ تا ۱۴ برگزار می شود؛ سپس ارائه گزارش روسای کمیسیون های تخصصی، سخنرانی محمد اسحاقی نماینده موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم اختتامیه انجام خواهد شد.

در انتها از آثار دبیرخانه همایش و پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha