جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی که مشهود و قابل‌مشاهده است مسابقه در خدمت‌رسانی است که مصادیق آن را در جای‌جای این آب‌وخاک مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دوره طرح شجره طیبه صالحین، با اشاره به فاصله داشتن عدالت موجود در جامعه با عدل مطلوب نظام اسلامی، اظهار کرد: درزمینهٔ عدالت در جامعه اسلامی ایران باید چند نکته را مدنظر داشته باشیم؛ اولاً حکومت معصوم را نباید با حکومت غیر معصوم یکی دانست و ثانیاً نظام ولایت‌فقیه بسترساز و مقدمه آن نظام آرمانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ثالثاً به ما گفته‌اند: «طَاعَةُ وُلاَةِ اَلْأَمْرِ تَمَامُ اَلْعِزِّ»؛ فرمان بردن از فرمانروایان الهی کمال عزت است و این عزت را امروز با تمام وجود حس می‌کنیم و باید شاکر باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با کار و روحیه جهادی بسیاری از این نواقص مرتفع می‌شود، اضافه کرد: کار جهادی ریشه در جهاد اکبر و مبارزه با نفس و خودخواهی‌ها دارد تا انسان لذت ترک لذت را نچشد جهادی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: لذت کمک به بی‌نوایان و یاری‌کردن گرفتاران و در یک‌کلام خدمت به هم نوعان اساس روحیه جهادی است؛ زیرا «إِمَّا أَخٌ لَک فِی الدِّینِ وَ إِمَّا نَظِیرٌ لَک فِی الْخَلْقِ»؛ همه خلق را باید از طعم عدالت با روحیه جهادی برخوردار کرد.

وی افزود: در این راستا وجدان اخلاقی، آن چیزی است که انسان با فطرت اولیه‌اش آن را می‌یابد و می‌شناسد مثلاً عدالت را دوست دارد، ظلم را نمی‌پسندد، از زورگویی ناراحت است، از کمک به دیگران لذت می‌برد که این حالت‌ها هم در حوزه فردی خود نشان می‌دهد و هم در حوزه اجتماعی.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در کنار این کاستی‌ها، انقلاب و نظام انبوهی از نقاط قوت و برکت‌ها را برای مردم به ارمغان آورده است، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی که مشهود و قابل‌مشاهده است مسابقه در خدمت‌رسانی است زیرا این آموزه نیز برگرفته از قرآن است به این دلیل که قرآن ما را به سه تا سین که عامل اصلی این کار است معرفی می‌کند و آن عبارت است از سَعْی، سرعت، سبقت.

وی افزود: اگر بخواهیم در حوزه اقتصاد پیشرفت چشمگیری داشته باشیم و از حالت فلجی و نیمه فلجی نجات پیدا کنیم، باید کاری بکنیم کارستان؛ لذا وابستگی به نفت را کم کنیم و در حوزه اقتصاد فعال باشیم و منفعل نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: رهبری مهم‌ترین عیوبی که برای اقتصاد هست را چند مورد نام می‌بردند ازجمله وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه و وظایف دولت نیست، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیت داخلی، بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن، عدم ثبات اجرائیات اقتصاد ازجمله عیوبی هستند که حضرت آقا برای اقتصاد برمی‌شمارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در این زمینه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید با مردم باید صادقانه رفتار کنیم و امید صادقانه به مردم دهیم، وعده‌های کاذب و توخالی نباید به مردم داد چراکه این باعث ناامیدی مردم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha