پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بزرگداشت

حوزه/ مراسم تجلیل، تکریم و بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمانش به ھمت جامعة المصطفی العالمیة واحد براداران اسلام آباد در مسجد امیرالمومنین برگزار شد۔

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مراسم تجلیل، تکریم و بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمانش به همت جامعة المصطفی العالمیة واحد براداران اسلام آباد در مسجد امیر المومنین برگزار شد.

در این مراسم مفتی گلزار احمد نعیمی رئیس جماعت اهل حرم و امام جمعه مسجد نعیمیه شهر اسلام آباد، دکتر شهباز علی عباسی تحلیلگر و کارشناس تلویزیونی و از رهبران حزب منهاج القرآن اسلام آباد، رهبران حزب مجلس وحدت مسلمین، معاونین، مدیران، مسئولین، طلاب، اساتید و کارمندان المصطفی و مردم منطقه حضور گسترده داشتند.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری حیدر عباس آغاز شد و در ادامه آقای غلام علی از طلاب المصطفی سرودی در وصف شهدای مقاومت خواند.

در ابتدا نبیل حسن از طلاب المصطفی در سخنانی ضمن قدردانی از همه حضار برای شرکت در این مراسم یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی داشت.

مفتی گلزار احمد نعیمی رئیس جماعت اهل حرم پاکستان در سخنان خود در این مراسم گفت: قاسم سلیمانی از افراد برگزیده و مقرب خداوند بود و با شهادت خود نه تنها ملت ایران را بلکه تمام آزادی خواهان جهان را سوگوار خود کرد. شهید قاسم سلیمانی فردی بود که عراق، سوریه، یمن و جهان اسلام را از داعش پاکسازی کرد و با رشادت ھای خود ھمه بشریت و انسانیت را از شر نحس داعش آزاد کرد. توطئه دشمن این است که مسلمانان را تقسیم نماید تا مسلمان خون مسلمان را بریزد و اهداف و نقشه ھای شومشان را در منطقه اجرا نمایند.

وی افزود: آتشی که دشمنان در منطقه روشن کرده اند و جنگی که در حال رخ دادن است جنگ شیعه و سنی نیست بلکه جنگ دشمنان با مسلمانان است. این جنگ جنگ ایران و آمریکا نیست بلکه جنگ اسلام و کفر است. در خاور میانه عربستان سعودی کشوریست که آمریکا را کمک می نماید،  دشمن در پی از بین بردن تعلیمات اسلامی است و با سرگرم کردن مسلمانان در جنگ ھای برادرانه در صدد رسیدن به اھداف شوم خود است.

وی تاکید کرد: کسانی که قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند در صدد از بین بردن امت اسلامی ھستند، آمریکا و استعمار تلاش دارد که جبهه مقاومت را ضعیف کند اما خون شهید سلیمانی و همرزمانش جان تازه ای به جبهه مقاومت داده است و ما هرگز نخواھیم گذاشت خون شهدای جبهه مقاومت پایمال شود. ما باید افکار و اهداف بلند داشته باشیم تا بتوانیم در برابر دشمن ایستادگی نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عربستان و کشور های دیگر منطقه پشتیبان آمریکا و استعمارگران در منطقه خاورمیانه هستند و این کشور ها دشمن واقعی جهان اسلام هستند، ما باید اتحاد و وحدت خود را به جهانیان نشان دهیم تا آنان چشم طمعشان را از جهان اسلام بردارند.

شهباز علی عباسی تحلیلگر و کارشناس و از رهبران حزب منهاج القرآن هم در سخنان خود در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان جبهه مقاومت گفت: سردار شهید سلیمانی به ما درس شهامت و مقاومت داد و ما نیز باید راه این شهید عزیز را ادامه دھیم. شهید سلیمانی فردی شجاع بود که جان خود را در کف دست گرفته و در همه جبهه های حق علیه باطل حضور گسترده داشت؛ از عراق گرفته تا سوریه و یمن و لبنان و این شخص خواب را برای کشور ھای استعماری آشفته کرده بود. خون این شهید عزیز باعث تقویت جبهه مقاومت خواهد شد.

شهید سلیمانی با شکست دادن داعش در عراق و سوریه، تمام نقشه‌های آمریکادر منطقه را بر هم زد

وی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شکست دادن داعش در عراق و سوریه  -افتخاری که آمریکایی‌ها سعی دارند آن را به نام خود بزنند- علاوه بر نشان دادن اقتدار محور مقاومت به جهانیان، تمام نقشه‌های آمریکا برای استفاده از این گروه تروریستی در راستای منافع خود در منطقه را بر هم زد و این مسئله باعث شد که آمریکایی‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی برای ترور وی را آغاز کنند.

وی افزود: اتحاد امت اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی فوری و ضروری شده است، اما متاسفانه دولتمردان کشورهای اسلامی به جای اینکه محافظ منافع مسلمانان باشند، برای حفظ منافع آمریکا تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام محمد اعجاز نگری معاون آموزش نمایندگی جامعة المصطفی نیز در این مراسم گفت: شهید قاسم سلیمانی فردی بود که تا آخرین قطره خون خود در برابر ظلم و جبر سر تسلیم فرود نیاورد. شهید قاسم سلیمانی در همه جبهه ها یکه تاز و منفرد بود. شهید قاسم سلیمانی با فداکاری های خود منطقه را از وجود اشرار و بدترین انسان ها یعنی داعش آزاد ساخت ھمه ما امروز مدیون خون این عزیزان ھستیم.

وی در بیان ویژگی ھای شخصیتی شهید قاسم سلیمانی گفت: ایشان فقط یک مبارز و مرد میدان جنگ نبود بلکه احکام و دستورات شریعت را دقیق رعایت می کرد. به همین علت همه ملت ها به ایشان افتخار می کنند.

حجت الاسلام سید خاور عباس تقوی معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی المصطفی هم در این مراسم ضمن تقدیر از شهدای جبهه مقاومت گفت: قاسم سلیمانی شخصی مطیع امر ولی فقیه بود و این نشان از بصیرت والای این شهید داشت. شهید قاسم سلیمانی با شهادت خود جان تازه ای به جبهه مقاومت و مسلمانان و آزادی خواهان جهان داد تا در برابر ظالمان و شیطان صفتان سر تسلیم خم نکنند. شخصیت و ابهت شهید قاسم سلیمانی در منطقه باعث شده بود که خواب را از چشم دشمنان بگیرد و با تلاش های خستگی ناپذیرش جبهه مقاومت به انسجام و یکپارچگی برسد و مطمئناً بعد از شهادت این سردار ایثارگر و محبوب جبهه مقاومت به صورت یکپارچه به مقابله با دشمنان می‌پردازند۔

در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد حسین کاظمی استاد نمایندگی جامعة المصطفی برای علو درجات همه شهیدان بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و ھمرزمانشان دعا کرد و با زمزمه دعای فرج  مراسم پایان یافت.

قابل ذکر است در زمان سخنرانی ها فضای مجلس با سر دادن شعارھای از قبیل مر بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، شهادت شهادت سعادت سعادت، تنفر و انزجار خود را از اقدام جنایتکارانه ی شیطان بزرگ ابراز داشتند و با خون شهیدان عهد و پیمان بستند که راه آنها را ادامه خواهند داد و انتقام سخت از دشمنان خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عمرانی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    2 1
    خیلی خیلی ممنون😄😄😃😃😃😀😀😀😁😁💓💓💓♥️♥️♥️❤️💕💕💕💕🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺💗💗💗💗💗🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌼🌼🌼🌼🌼🌼♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓❤️❤️
  • مهدیه IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 1
    خیلی خوب بود