پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید مرتضی اسماعیلی طبا

حوزه/رئیس سابق مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر گفت: متأسفانه تنها دانشگاه فرهنگ و هنر در قم تعطیل‌شده و موجب سرگردانی علاقه‌مندان هنر شده است.

سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه، بابیان این‌که قم ظرفیت‌های هنری و فرهنگی بالایی دارد، اظهار داشت: ظرفیت‌های استان را می‌توان از جایگاه قم در هنرهایی چون خوشنویسی، عکاسی، گرافیک و نقاشی و طراحی، سینما، تئاتر دریافت.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در قم سیر صعودی داشته است به‌ویژه اینکه هنرستان‌های متعددی در قم به تربیت دانش آموزان در رشته‌های هنری مشغول هستند که برای ادامه تحصیل در رشته خود نیاز به دانشگاه فرهنگ و هنر دارند.

اسماعیلی طبا تأکید کرد: همچنین در بین خبرنگاران و اهالی رسانه قم هم عده زیادی متقاضی ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط با رسانه هستند.

وی ابراز داشت: مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم از دهه 80 تا قبل از تعطیلی در حدود 30 رشته فرهنگی و هنری هزاران نفر را در مقاطع کاردانی و کارشناسی تربیت کرد که هم‌اکنون در مراکز مختلف خصوصی و دولتی منشأ خدمات هستند.

اسماعیلی طبا بیان داشت: از ویژگی‌های این مرکز آن بود که اکثریت قریب به‌اتفاق فارغ‌التحصیلان آن با استفاده از مهارت‌هایی که آموخته‌اند توانسته‌اند مشغول به کار شوند بدون آنکه برای دولت بار مالی داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه با تصمیم شورای عالی اداری مبنی بر تعطیلی مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر وابسته به دستگاه‌های دولتی و عدم جایگزینی بخش خصوصی، الآن بیش از دو سال است که متقاضیان تحصیل در رشته‌های فرهنگی و هنری قم بلاتکلیف و سرگردان هستند و یا علیرغم میل خود برای تحصیل عازم استان‌های مجاور شده‌اند. امیدواریم دستگاه‌های مربوطه ازجمله استانداری، دانشگاه علمی کاربردی استان و ارشاد این موضوع مهم را پیگیری کنند و به این نیاز مبرم علاقه‌مندان تحصیل در رشته‌های هنری پاسخ دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha