جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهیدی

حوزه/ در دیدار سفیر جدید ایران در موریتانی با رئیس جامعةالمصطفی، ظرفیت‌های المصطفی برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به جهانیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار سفیر جدید ایران در موریتانی، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت «سپهبد حاج قاسم سلیمانی»، ضمن تأکید بر رسمیت فعالیت‌های جامعةالمصطفی، ابراز کرد: مدارک و رشته‌های جامعةالمصطفی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به حضور رسمی جامعةالمصطفی در بسیاری از کشورها، سیاست این نهاد بین‌المللی را تقریبی، وحدت‌آفرین و با توجه به مصالح امت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: تنوع ملیتی دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی در سراسر عالم کم‌نظیر است.

وی، در ادامه، از ظرفیت‌های دانشگاه مجازی المصطفی و مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت الحکمه سخن گفت و با اشاره به گستره آموزش زبان فارسی در جامعةالمصطفی، گفت: تاکنون، به همت جامعةالمصطفی صدهاهزار نفر زبان فارسی را فراگرفته‌اند که عملکرد بی‌بدیلی در این عرصه به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در بخش دیگری از سخنانش، خاطرنشان ساخت: سیاست جامعةالمصطفی شفافیت و رسمیت در فعالیت‌هاست. هیچ یک از مؤسسات و مراکز وابسته به المصطفی در داخل و خارج کشور، فعالیت غیررسمی ندارند. جامعةالمصطفی از نگاه محدود مذهبی، ملیتی قومیتی و... به دور بوده و فارغ از این مسائل، به مصالح امت اسلامی می‌اندیشد.

در ادامه، سفیر جدید ایران در موریتانی، با اشاره به سوابق خویش در عرصه‌های گوناگون، از تمایل رئیس جمهور این کشور برای ارتباط با ایران سخن به میان آورد .

آقای امام جمعه شهیدی، ضمن اشاره به شرایط اقلیمی موریتانی، حساسیت‌های موجود در این کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر نماینده جامعةالمصطفی به صورت مقطعی یا مناسبتی در موریتانی حضور داشته باشد، می‌تواند در رفع نیازهای فرهنگی جامعه مسلمانان کشور مزبور مؤثر باشد.

وی، در ادامه، از ریاست موریتانی بر گروه ۵، شامل کشورهای ساحل اقیانوس اطلس و عضویت آن در جامعه عرب سخن گفت و این موارد را از ابعاد اهمیت موریتانی برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha