شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 883004
۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
حجت الاسلام پاکباز

حوزه/ حجت‌الاسلام پاکباز، در پاسخ به این سؤال که «چه کنیم تا از گناه بدمان بیاید؟»، گفت: انسان میل به گناه دارد، گناه با غرائز ما هماهنگ است، حتی کسانی که عقلا پذیرفته‌اند که نباید گناه کنند هم، میل به گناه دارند؛ البته مقابله با گناه تکلف و سختی هم دارد، اما باید شروع کند به مبارزه!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام پاکباز، استاد حوزه علمیه اهواز، در سیزدهمین جلسه پرسش و پاسخ دانش آموزان دبیرستانی، پیرامون ایمان به وعده‌های الهی، گفت: لا حول و لا قوه الا بالله یعنی خداوند همه کاره این جهان است ما باید بدانیم که اگر قصد انجام کاری را داریم، باید با اجازه خداوند متعال باشد، پس بگویید خدایا با اذن و اجازه تو آغاز می‌کنم این راه را...

وی خودسازی را رمز موفقیت در امور دانست و گفت: برای خودسازی باید تقوا داشته باشیم و تقوا حاصل نمی‌شود مگر با دوری از گناه...

حجت‌الاسلام پاکباز، در پاسخ به این سؤال که «چه کنیم تا از گناه بدمان بیاید؟»، گفت: انسان میل به گناه دارد، گناه با غرائز ما هماهنگ است، حتی کسانی که عقلا پذیرفته‌اند که نباید گناه کنند هم، میل به گناه دارند؛ البته مقابله با گناه تکلف و سختی هم دارد، اما باید شروع کند به مبارزه! مثل معتادی که لذت مواد را چشیده و ضررهای آن را هم می‌داند. فی‌الواقع انسان با مبارزه به‌جایی می‌رسد که حتی فکر گناه هم نمی‌کند.

وی افزود: انسان‌ها همچون معادن طلا و نقره هستند که باید ناخالصی‌ها را با مبارزه جدا کرد.

این استاد حوزه علمیه، پیرامون این سؤال که «رابطه ما با خانواده‌ای که مخالف فعالیت در مسجد و مدرسه هستند، چگونه باشد؟»، پاسخ داد: در خانواده‌های مختلف متفاوت است! اما شاه‌کلید این‌چنین مشکلاتی «احترام به والدین» است؛ در روایت آمده است که «نگاه از روی مهربانی به والدین ثواب حج را دارد».

حجت‌الاسلام پاکباز تصریح کرد: افرادی که به پدر و مادرهایشان احترام می‌گذارند، با سایر افرادی که چنین نیستند، بسیار فرق دارند. رفتار پدر و مادرها در مقابل احترام گذاشتن شما عوض می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha