جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ در کشور نویسندگان بسیاری هستند، اما همه آثار نویسندگان فاخر نیست، بعضی ها کتاب های مبتذل می نویسند که انسان شرمش می آید از این کتاب حرف بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در «همایش تجلیل از خانواده های شاهد و ایثارگر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)  قم برگزار شد، گفت: کشور  در این ایام اتفاقات سختی را پشت سر گذاشته که از جمله آن شهادت سردار قاسم سلیمانی بود.

امام جمعه قم افزود: اما خون این شهید برکاتی داشته که از جمله خیزش و بیداری گروه های مقاومت در عراق و سایر مناطق کشورهای اسلامی بوده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه اظهار داشت: امروز شاهد تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر هستیم. شهدا در قبل و بعد از شهادت شان برکات زیادی برای انقلاب داشته و دارند.

عضو خبرگان رهبری گفت: براساس آیات قرآن کسانی که در راه دین و اسلام جهاد می کنند، ما آنها را یاری می کنیم. اما جهاد دارای معانی مختلفی است، که از جمله آن جهاد اصغر، جهاد مبارزه با دشمنان خارجی و جهاد با قلم، تلاش و کار فرهنگی است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: معصوم(ع) در مورد قلم فرموده« اگر پای قلم استوار نبود، دین استوار و زندگی ارزشمند هم نبود». کسی که نظریه پردازی  و قلم فرسایی می کند به زندگی ارزش می بخشد.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: قلم و دانشمند اثرگذار کسی است که بر اساس شرایط زمان و نیاز روز قلم فرسایی کند. سید حسن صدر،  مرحوم کاشف الغطاء و مرحوم آقا بزرگ تهرانی از کسانی  هستند که براساس نیاز روز قلم فرسایی کردند و با آثار ناب خود از فرهنگ اسلام ناب در مقابل بعضی آثار شخصیت هایی چون جرجی زیدان دفاع کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: در کشور نویسندگان بسیاری هستند، اما همه آثار نویسندگان فاخر نیست، بعضی، کتاب مبتذل می نویسند که انسان شرمش می آید از این کتاب حرف بزند.

عضو خبرگان رهبری گفت: نویسندگان باید اثری را تولید کنند که بتواند مبانی دینی  و انقلاب را به درستی به جامعه معرفی کند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha