جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره فاطمی است، زیرا سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) بهترین الگو برای آحاد جامعه اسلامی در ولایت مداری و ولایت پذیری است.

مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با تسلیت ایام سوگواری صدیق طاهرا(س) اظهار کرد: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در واقع محافظ و چراغدان نور ولایت است و باید رهروان فاطمی به زندگی ایشان با تفکر نگاه کنند چرا که اگر برخوردهای عاطفی با حضرت فاطمه(سلام الله علیها) همراه با معرفتی معقول  نباشد، راه به جایی نخواهد برد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با تأکید بعد علمی حضرت زهرا(سلام الله علیها) افزود: از وجود مبارک این بانوی بزرگ، دو خطبه، چند دعای بسیار مفصّل و روایات فراوانی باقی مانده است و از مجموع آنها مشخص می شود که دانش ایشان با دانش انبیای خدا هم تراز بوده است؛ یعنی به خاطر عظمت و بلندی مقام پروردگار عالم چشمه های دانش را از قلبشان جریان داده است.

حسن پور تصریح کرد: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره فاطمی است، زیرا سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) بهترین الگو برای آحاد جامعه اسلامی در ولایت مداری و ولایت پذیری است و آن‌ دسته از افرادی که ادعای ولایت مداری دارند باید ولایت پذیری را از آن حضرت الگو گیرند.

وی با بیان این که ایام فاطمیه بهترین زمان برای معرفی جایگاه  و منزلت واقعی حضرت زهرا(سلام الله علیها) است ، تبیین فضائل و سیره و گفتار آن حضرت را  مایه مباهات و افتخار طلاب حوزه های علمیه دانست.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استانی یزد خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود  را در مسیر دفاع از ولایت گام برداشت و طلاب باید در مجالس و منابر خود  در زمینه ولایت پذیری آن حضرت بیشتر با مردم سخن بگویند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha