جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امیدوار کردن مردم به آینده همان مقابله با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، شامگاه یک شنبه، در اولین گردهمایی مشترک خانواده‌های نیروهای مسلح آذربایجان شرقی، گفت: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی بین جوانان و مردم است و وظیفه مسئولان است که مردم را به آینده امیدوار کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز بنیان خانواده‌های ایرانی به صورت مداوم مورد هجمه فرهنگی دشمن قرار دارد و کشور از مشکلات اقتصادی، سیاسی و نظامی به سلامت عبور می‌کند، افزود: در این میان جنگ نرم برای جامعه ما بسیار آسیب‌زاست، زیرا به صورت آرام و به تدریج در تمام شئون زندگی ما رخنه می‌کند.

وی، ایجاد اختلاف بین اقوام ایرانی و مذاهب اسلامی شیعه وسنی را یکی از اهداف دشمن برای تضعیف جبهه مسلمین برشمرد و تاکید کرد: ما در حال حاضر باید تمام اختلافات را کنار بگذاریم و در عین اینکه به مذهب، زبان و اقلیم خود پایبند هستیم باید زیر پرچم ایران متحد و همصدا شویم.

امام جمعه تبریز یکی دیگر از مصادیق تهاجم فرهنگی را مد و مدگرایی و ترویج مصرف مواد مخدر در بین جوانان و بخصوص بانوان دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ضرورت توجه به موضوع خانواده را یادآور شد و از والدین خواست ضمن کنترل مداوم فرزندان، ارتباط مستمر با مدیران و معلمان مدارس داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، دوران ابتدایی مدارس را مهم ارزیابی کرد و گفت: سنین کودکی و اولین اتفاقات مثل کلاس اول ابتدایی در سازندگی شخصیت افراد بسیار تاثیر گذار است، لذا اگر افراد از سنین کودکی به درستی تربیت شوند در سنین بالاتر انسان هایی سالم و پایبند به اعتقادات دینی خواهند بود.

وی اظهار کرد: رمز موفقیت و پایداری خانواده ها عشق و علاقه متقابل زوجین به یکدیگر است و باید عشق و علاقه قلبی به زبان نیز جاری شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha