جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم روز درهای باز مسجد فورت مک موری + تصاویر

حوزه/ در سومین سالگرد تیراندازی در مسجد کبک در کانادا، جامعه اسلامی فورت مک موری با باز کردن درهای مسجدشان به روی مردم سعی دارند ادراک متقابل فرهنگی و دینی را تقویت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از fortmcmurraytoday، جامعه اسلامی شهر فورت مک موری در کانادا در سومین سالگرد تیراندازی در مسجد کبک، با برگزاری مراسم درهای باز، از مردم دعوت کردند تا پرسش هایشان را درباره اسلام پرسیده و از بخش های مختلف مسجد بازدید به عمل آورند.

در این مراسم که عصر 25 ژانویه در مرکز الاسلام برگزار شد، صدها نفر حضور یافتند تا دیدگاه هایشان را درباره اسلام و فرهنگ مسلمانان ارتقاء دهند. در این گردهمایی همچنین غذاهای سنتی ده ها کشور اسلامی ارائه شده و مردم فرصتی به دست آوردند تا با مسلمانان صحبت کرده و سئوالات دینی بپرسند.

این رویداد چهار روز قبل از سالگرد تیراندازی تروریستی در مسجد کبک برگزار شد که در آن شش نمازگزار کشته شدند.مرکز الاسلام همچنین برای زنان بیوه و فرزندان شان کمک های مالی جمع آوری کردند.

ناصم عبدو ، معاون امور مساجد  گفت که جامعه اسلامی فورت مک موری بعد از تیراندازی دچار ارعاب شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: روز پس از حمله بیش از 300 نفر در مسجد گردهم جمع شدند که بسیاری از آنان را غیرمسلمانان تشکیل می دادند. این واکنش جامعه برای ما دلگرم کننده بود. و ما تصمیم گرفتیم این فاجعه تلخ را به فرصتی برای ادراک متقابل در جامعه تبدیل سازیم.  ما می دانیم که نفرت هنوز وجود دارد. اما معتقدیم که این اقلیت بسیار ناچیز است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha