چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سوگواره یاس نبوی

حوزه/ مراسم عزاداری در قالب سوگواره یاس نبوی، در ۱۰ بقعه متبرکه ناحیه یک شهرستان قم اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، مراسم عزاداری در قالب سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه شاخص ناحیه یک شهرستان قم تدارک دیده شده است.

بر این اساس در ۱۰ بقعه این ناحیه مراسم عزاداری برگزار می‌شود که شامل سخنرانی مذهبی، مداحی، برپایی ایستگاه صلواتی و حرکت دسته عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) است.

در آستان مقدس امامزاده شاه سید علی(ع)، حجت‌الاسلام حسنی سخنرانی می‌کند و برادر مالکی‌نژاد به مداحی می‌پردازد همچنین سخنران آستان مقدس امامزاده شاه احمد قاسم(ع)، حجت‌الاسلام سقازاده است و برادر آبیار هم مداحی خواهد کرد.

حرم مطهر علی بن جعفر(ع) هم در این شب‌ها میزبان خیل عظیم دوستداران و عاشقان مکتب فاطمی است، در این بقعه متبرکه حجت‌الاسلام ضیایی سخنرانی و برادر میرزایی مداحی می‌کند.

آستان نورانی امامزاده موسی مبرقع(ع) هم با سخنرانی حجت‌الاسلام صدر و مداحی برادر محمدی در این شب‌ها میزبان سوگواره یاس نبوی است.

در مسجد جامع قم نیز حجت‌الاسلام بخشنده سخنرانی می‌کند و برادر برزگر به مداحی می‌پردازد همچنین آستان مقدس امامزاده احمد(ع) میانی هم با سخنرانی حجت‌الاسلام امانی و مداحی برادر روشن‌بین میزبان عزاداران خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزاده جعفر غریب(ع) هم با سخنرانی حجت‌الاسلام مدنیان و مداحی برادر رجبی، مجری سوگواره یاس نبوبی است و حجت‌الاسلام هاشمی هم در بقعه علی بن بابویه سخنرانی خواهد کرد.

در بقعه متبرکه چهار امامزاده هم حجت‌الاسلام حسن‌زاده سخنرانی و برادر شریفی مداحی می‌کند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha