پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مفتی قدس

حوزه/ شیخ محمد حسین تاکید کرد: نوسازی اندیشه اسلامی باید از متون آموزشی و مدارس و دانشگاه ها آغاز شود و در این زمینه ائمه جماعت مساجد و مبلغان اسلامی نیز باید فعال شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ محمد حسین مفتی قدس در جریان مشارکت در کنفرانس بین المللی نوسازی اندیشه اسلامی که در قاهره برگزار شد گفت: برخی افکار اشتباه تکفیری و مجرمانه و گناه آلود وجود دارد که خون و جان مسلمانان و تخریب خانه های آنها را مباح می شمارد و چنین کنفرانس هایی برگزار شده تا بر لزوم نوسازی اندیشه دینی و پاکسازی آن از چنین اندیشه هایی تاکید کند و امیدوارم که بتواند به مسلمانان و نسل های آینده این آگاهی را ببخشد که دین مساوی با جنایت های تکفیری ها و خشونت و ترور نیست.

مفتی قدس ادامه داد: بشریت و انسان ها از نظر اسلام همچون یک خانواده هستند که اسلام پس از آن نظریه برادری دینی را نیز مطرح کرده است که همه انسان ها را به محبت و مهربانی و یاری رساندن به دیگران فرا می خواند.

وی تاکید کرد نوسازی اندیشه اسلامی باید از متون آموزشی و مدارس و دانشگاه ها آغاز شود و در این زمینه ائمه جماعت مساجد و مبلغان اسلامی نیز باید فعال شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha