پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری با بیان اینکه مکتب فاطمی به زودی تمام دنیا را فرا خواهد گرفت، گفت: حضرت زهرا(س) انسانی به تعبیر مقام معظم رهبری در قله بشریت قرار گرفته است و هر کس بخواهد به سمت قله حرکت کند باید مکتب فاطمی را الگوی خود قرار بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام خدری، امروز در مراسمی به مناسبت دهه فاطمیه در مسجد سید الشهدا(ع) بوشهر با تاکید بر الگوگیری از حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف زندگی، اظهار داشت: این حضرت در فضایل هم تراز با پیامبر(ص) و معصومین بود و امام خمینی(ره) در این باره فرموده اند«حضرت فاطمه زهرا (س) زنی که فضایل او هم تراز فضایل بی نهایت پیامبر اکرم و خاندان عصمت و طهارت بود».

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، حضرت فاطمه(س) را پرورش دهنده بهترین انسان­ها دانست و گفت: حضرت، انسان هایی تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک، تا آن سوی افلاک و از عالم ملک، تا آن سوی ملکوت اعلا می‌درخشد.

وی به نکات مهمی در زندگی حضرت زهرا(س) پرداخت و انجام وظایف همسرداری و تربیت فرزند، انجام وظایف یک انسان مجاهد خستگی ناپذیر و نیز انجام وظایف یک انسان عبادتگر به تمام معنارا از ابعاد مهم زندگی ایشان دانست.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: این سه بعد را با هم جمع کردن، نقطه درخشان زندگی فاطمه زهرا(س) است؛ آن حضرت این سه جهت را از هم جدا نکرد، بعضی خیال می‌کنند انسانی که مشغول عبادت می‌باشد یک عابد و متضرع و اهل دعا و ذکر است و نمی تواند یک انسان سیاسی باشد یا بعضی خیال می‌کنند کسی که اهل سیاست است چه زن و چه مرد و در میدان جهاد فی سبیل اللّه حضور فعال دارد اگر زن است، نمی تواند یک زن خانه با وظایف مادری و همسری و کدبانویی باشد و اگر مرد است نمی تواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: آنها خیال می‌کنند اینها با هم منافات دارد، در حالی که از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت که ندارد، در شخصیت انسان کامل، کمک کننده هم است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه مکتب فاطمی به زودی تمام دنیا را فرا خواهد گرفت گفت: این موارد از حضرت زهرا(س) انسانی نمونه ساخته است که به تعبیر مقام معظم رهبری در قله بشریت قرار گرفته است و هر کس بخواهد به سمت قله حرکت کند باید مکتب فاطمی را الگوی خود قرار بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha